Avatar billede onetime Nybegynder
20. september 2006 - 14:14 Der er 2 kommentarer

Ad to Klipboard eller ligende

Hejsa, jeg prøver at gøre tingene nemmer for mig selv. Og jeg har forskellige IP adresser stående på min side, som jeg bruger når jeg bruger Realvnc. Nu er det nok ikke muligt, men ville godt lave det sådan at jeg kan trykke på ip-en og så bliver den automatisk smit ind i realvnc viewer, dette kan ikke lade sig gøre?
Ellers hvordan får man ip'en tilføjet til klipboard (udklipning, like Ctrl+c)??

Kan nogle hjælpe??
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2006 - 14:50 #1
<ole>

Hvordan man overfører data til clipboard'et, afhænger af koden - men det kunne være noget i denne stil:

<script type="text/JavaScript">
function copy2clipBoard(o) {
    clipboardData.setData("Text", o.firstChild.nodeValue);
    o.style.background = "#ffffcc";
}
</script>

<div onclick="copy2clipBoard(this)">123456789</div>
<div onclick="copy2clipBoard(this)">234567890</div>
<div onclick="copy2clipBoard(this)">345678901</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2006 - 14:52 #2
- og du kan kun kopiere til clipboard i IE. Mozilla er åbenbart ikke i stand til at opretholde sikkerheden uden at spærre for denne mulighed  :)