Avatar billede clein1 Nybegynder
21. september 2006 - 14:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fjerne undertekster

hej alle

har en film liggende med udenlandske undertekst, hvordan fjerner jeg dem så jeg kan lægge danske tekster på?

tekst filen er blevet sammenføjet med film filen, så hvordan får jeg dem skilt?
Avatar billede clein1 Nybegynder
21. september 2006 - 14:27 #1
har subtitle workshop men kender det ikke så godt... ved ikke om det kun er til at lave teksterne og sammenføje dem, eller et også kan fjerne dem...?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. september 2006 - 17:32 #2
Avatar billede clein1 Nybegynder
22. september 2006 - 09:02 #3
hmm.. er der nogen der kender programmet eller selv har erfaring med et andet program?
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. september 2006 - 11:50 #4
Hvis teksten er direkte på filmen, så mener jeg ikke det kan lade sig gøre.. prøvede selv engang. Det kan vist kun gøres, hvis det nederste stykke af billedet skæres af, så teksten forsvinder...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. september 2006 - 12:02 #5
Tror nu godt det kan lade sig gøre, det er da vist her hvordan, men er ikke sikker på om denne remover ikke er et plugin til Virtualdub.
http://www.compression.ru/video/subtitles_removal/index_en.html
Avatar billede tramm Nybegynder
22. september 2006 - 13:24 #6
Som uffesteenberg siger er jeg også ret sikker på at du ikke kan fjerne det uden at smadre filmen. Det ville være lige som at klippe Leonardo Di Caprio ud af Titanic og sætte Bruce Willis ind i stedet... ;)
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. september 2006 - 17:55 #7
John W's link ser spændende ud, men jeg kan heller ikke lige greje om det er et plug-in eller.....
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. oktober 2006 - 15:50 #8
Kunne det bruges?
Avatar billede clein1 Nybegynder
02. oktober 2006 - 09:08 #9
har ikke haft tid tid at afprøve det endnu men det ser ud til at være måden at gøre det på. takker