Avatar billede zmed Nybegynder
21. september 2006 - 23:16 Der er 12 kommentarer

Hvad søren er filsystemet NTFS?

Jeg har en større zipped til på min computer som skal udpakkes til min computer men når jeg prøver dette får jeg denne meddelse:

Der er ikke tilstrækkelig plads på disken.
!  Skrivefejl: kun filsystemet NTFS understøtter filer større end 4 GB

Hvad kan jeg gøre for at få udpakket denne fil ? -Hvad er det ntfs haløj?

Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2006 - 23:22 #1
NTFS er et fil system fra Microsoft

det er standard fil system paa Windows NT, Windows 2000, Windows XP, Windows Vista

alternativet er FAT32 fil systemet
Avatar billede j-johansen Nybegynder
21. september 2006 - 23:24 #2
NTFS er Windows NT's filsystem (NTFileSystem)...
Det er altså filsystemet på din computer. Du bruger sikkert i øjeblikket Fat32 (et andet, ældre filsystem) som ikke kan håndtere filter over 4GB (som den også siger)...
Hvis du bruger Windows XP kan du få hjælp til at konverterer din disk til NTFS her: http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/convertfat.mspx
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. september 2006 - 23:52 #3
Det er nærliggende at tro, at NTFS = NT FileSystem

Det er dog en forkortelse af "New Technology File System" :)
Avatar billede j-johansen Nybegynder
22. september 2006 - 00:15 #4
Whoooops :$

(Lettere offtopic: Er det ikke dumt at kalde noget "new tochnology" når man udemærket ved at det om 20 år vil være noget gammelt lort? eller er det bare mig?)
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2006 - 01:00 #5
NB! NTFS beskytter ned til filsystem.

FAT 32 beskytter kun ned til mappesystem.

Med andre ord er NTFS mere sikkert, håndtere større partitioner bedre mv.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2006 - 01:35 #6
forskellen på "NT File System" og "New Technology File System" er ret lille
når man tager i betragtning at NT står for New Technology
Avatar billede fryedbean Nybegynder
22. september 2006 - 08:55 #7
man kunne jo også bare have kaldt det FS2K (Filesystem 2000) siden man kalde alt 2000 omkring tusinårsskiftet... det ville også have lydt lidt bedre end at kalde det et statisk navn som "New Technology".. eller også skifter de sikkert bare navn på det til OTFS :P
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2006 - 10:59 #8
Arne v => Jeg vil bare kort skrive at jeg har utrolig meget glæde af din hjemmeside.

Er det ok med dig, at jeg henviser andre til din "site" eksempel "Langsom Pc"

vh

Jan  C",)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2006 - 13:17 #9
????

Alt jeg har på web er enten relateret til OpenVMS eller programmering.
Avatar billede doggy82 Praktikant
23. september 2006 - 09:02 #10
>>Det er nærliggende at tro, at NTFS = NT FileSystem
Det er dog en forkortelse af "New Technology File System"<<

LOL!

arne_v forklarer det sjove ved den kommentar...

Dessuden er det også sjovt at der står "baseret på NT teknologi" når windows NT starter op... :)
Avatar billede zmed Nybegynder
23. september 2006 - 18:36 #11
Nu vil jeg jo bare gerne unzippe filen, så jeg kan bruge den :).. -hvad kan jeg gøre?..
Avatar billede j-johansen Nybegynder
23. september 2006 - 20:50 #12
zmed -> Du bliver nok nød til at konverterer din disk til NTFS... Kig evt. på linket jeg sendte i starten...