22. september 2006 - 11:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Højreklik på Zipfiler

Hej.

Jeg har et problem med Zip-filer. Jeg har Windows XP prof. og WinZip nyeste udgave installeret.

Der sker intet, når jeg højreklikker på zip-filer. Heller ikke når jeg trykker på "Enter" eller dobbelt-klikker på dem.

Jeg har nok et program eller en dll, jeg ikke burde have.

I associering er der kun en "Open with WinZip" og en "Print", som begge aktiverer WinZip-programmet.

Kan nogen hjælpe?

Morten
Avatar billede gratis Nybegynder
22. september 2006 - 16:36 #1
skriv/kopier denne kommando til |Startmenu|Kør|  regsvr32 %windir%\system32\zipfldr.dll    tryk enter, genstart maskinen.
25. september 2006 - 14:46 #2
Det virker desværre ikke. Jeg har gjort følgende:

- Afinstalleret WinZip.
- Skrevet din kommando i "Kør". (Den meldte, at det blev fuldført OK.)
- Genstartet.

Der sker stadig intet, når jeg højreklikker på zip-filer. Der kommer slet ingen menu frem.

Under filtyper findes følgende to:
- "Find", som aktiverer programmet "C:\WINDOWS\Explorer.exe"
- "Open", som aktiverer programmet "rundll32.exe zipfldr.dll,RouteTheCall %L" med nogle DDE-felter udfyldt.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. september 2006 - 15:27 #3
ok, her, http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm ka du på linie 139 hente "Restore Zip Folders to Default in XP" og på linie 85 "Restore Compressed Zipped Folders Association" måske var det en idé at hente og køre dem begge.Genstart maskinen.
25. september 2006 - 16:02 #4
Så har jeg udført de to filer og genstartet. Der kommer stadig ingen menu frem ved højreklik på Zip-filer.

Ved alle andre filtyper, jeg har prøvet på, virker højreklik som det skal.

Filtypen "zip" er nu helt væk fra listen over kendte filtyper. Ikonet på zip-filen er ændret fra en "Compressed Folder" til en "ukendt filtype". Førhen skrev den nederst i vinduet, hvilke filer, der var i filen. Det står der heller ikke længere.

Måske vil det virke, hvis jeg installerede WinZip nu, men jeg ville hellere have det til at virke korrekt før jeg prøver det.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. september 2006 - 16:15 #5
prøv denne ting:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din windows cd i drevet, når scanningen er færdig for du ingen besked om der er fundet fejl eller installeret friske filer, det er normalt.Genstart maskinen når det er gjort.

hvis det ikke virker og du har systemgendannelse slået til er der muligheden for at bruge den:

Du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod, minuset ved det er,at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen.Du finder systemgendannelse her | Start | Alle Programmer | Tilbehør | Systemværktøj | Systemgendannelse | din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt.Du kan fortryde gendannelsen skulle det være.
03. oktober 2006 - 14:06 #6
Computeren er mit firmas og jeg har ikke adgang til Windows CD'en. Dette er også grunden til at jeg ikke kan benytte systemgendannelse.
19. august 2010 - 08:49 #7
Tak til "Gratis". Problemet er løst på anden vis.