Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
22. september 2006 - 21:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tælle antal gange et ord fremtræder i en variabel

Hej,
Som titlen siger, vil jeg gerne spørge om koden, til at tælle det antal gange "klump" f.eks. fremtræder i en variabel.

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Michael Nielsen
Avatar billede coderdk Praktikant
22. september 2006 - 21:29 #1
Du kan bruge denne:

    function countWord( $word, $text )
    {
        preg_match_all( '/\b' . preg_quote( $word, '/' ) . '\b/i', $text, $m );
        return count( $m[0] );
    }

f.eks.:

echo countWord( "klump", $dinTekst );
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
23. september 2006 - 09:15 #2
Et simplere (men ikke så fleksibelt) forslag:

echo substr_count($minstreng, "klump");
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2006 - 12:22 #3
Yep, forskellen er at gizmo-gizmo's version også tæller "guldklump" og "klumpning" med - min tæller kun hele ord :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
23. september 2006 - 13:41 #4
Og er case-insensitive
Avatar billede coderdk Praktikant
23. september 2006 - 14:09 #5
Yep, min er case insensitive, men ønsker man case sensitivity fjerner man bare i'et i slutningen /i :)
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
25. september 2006 - 16:14 #6
Undskyld, jeg har ikke været helt opmærksom på denne tråd, jeg tjekker lige op på din løsning coderdk :)
Avatar billede micmicmicmic Nybegynder
25. september 2006 - 16:24 #7
Så har ejg tjekket af på det, og begge svar ser rent faktisk gyldige ud, gizmo-gizmo du kan også smide et svar hvis du ønsker del i den lille pointsum.
Det jeg egentligt skulle bruge koden til er at tælle om der er lige mange [kode] og [/kode] i en variabel, og jeg må sige jeg har fået de løsninger jeg skal bruge, tak for det :)