Avatar billede pacman Nybegynder
23. september 2006 - 02:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

flytning af "offline" database til ny installation

For noget tid siden, gik harddisken i min server helt kold.
det lykkedes mig at tage et stort set komplet backup af filerne på den. (de der ikke kunne laves backup af, var heldigvis ikke vigtige overhovedet)

så på nuværende tidspunkt har jeg en nyopsat debian server, med apache, php, mysql osv. installeret på den.

jeg har så også en .tar med min gamle harddisk indhold.

spørgsmålet er så:

kan jeg på en eller anden måde lave et læsebart dump af den gamle database fil og importere det jeg skal bruge i min nye database?

kunne forestille mig det ikke er den helt store operation. - har forsøgt at søge lidt på det, men det jeg umiddelbart støder på i mine søgninger, er flytning af "online" databaser, hvor man kan gå ind og lave et dump (mysqldump, phpmyadmin export osv) - desværre har jeg ikke en "online" database jo.

any suggestions? spørgsmål?
Avatar billede pacman Nybegynder
23. september 2006 - 02:52 #1
....hvorfor kopierer jeg ikke bare databasefilerne over, eksporterer, skifter tilbage til den gamle database og importerer det jeg vil? :)

- tror lige jeg giver det et forsøg på den måde..

vil stadig gerne høre andre ideér.
Avatar billede pacman Nybegynder
23. september 2006 - 03:11 #2
nej - det gik ikke.
forsøgte at lave backup af /var/lib/mysql og kopiere den gamle mappe dertil.

får følgende fejl efter at have forsøgt det:

# /etc/init.d/mysql start
Starting MySQL database server: mysqld...failed.
        Please take a look at the syslog.
/usr/bin/mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
error: 'Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (111)'
Check that mysqld is running and that the socket: '/var/run/mysqld/mysqld.sock' exists!
Avatar billede pacman Nybegynder
23. september 2006 - 03:22 #3
skulle nok bare have rodet lidt længere med det selv.

lykkedes mig at kopiere mapperne indeholdende de databaser jeg skulle bruge, og efter lidt rod med permissions osv. kom de frem.

lukker og slukker.