Avatar billede cgroup Nybegynder
25. september 2006 - 18:45 Der er 4 kommentarer

PHP redirect

Hejsa jeg har en redirect funktion som her såden har ud:
function redirectAbsolute($url)
    {
        Header("Location: $url");
        Header("HTTP/1.0 302 Found");
        print "<!DOCTYPE HTML  \"-//IETF//DTD HTML 2.0//EN\">
        <HTML><HEAD>
        <TITLE>302 Found</TITLE>
        </HEAD><BODY>
        <H1>Found</H1>
        The document was found <A HREF=\"$url\">here</A>.<P>
        </BODY></HTML>
        ";
        exit;
    }
Og det fungerer fint på PHP5, men når jeg kører den på php 4 får jeg siden med:
Found
The document was found here.

Og den redirecret alt ikke, er der noger jeg har overset som adskiller version 4 fra 5, jeg har prøver med standard header også og det virker heller ikke - any ideas ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2006 - 19:51 #1
HTTP/1.0 før Location - måske
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. september 2006 - 19:59 #2
Og ellers kan du være løbet ind i: http://bugs.php.net/bug.php?id=27345
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2006 - 22:17 #3
Bruger du PHP > 4.3.0? For så kan du prøve:

I følge dokumentationen sender PHP automatisk en 302 når du bruger header("location") se http://dk.php.net/header "The second special case is the "Location:" header. Not only does it send this header back to the browser, but it also returns a REDIRECT (302) status code to the browser unless some 3xx status code has already been set."
Avatar billede coderdk Praktikant
25. september 2006 - 22:17 #4
Øøøh, den første linje skulle ikke have været med :)