Avatar billede aljtse Nybegynder
26. september 2006 - 10:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sende form via Jmail

Hej

Jeg er "lidt" ny i Jmail, og kan ikke få hele formens indhold sendt via Jmail. Skal man definere hver enkelt tekstboks, eller kan man fange alt hvad der står i formen på en gang. Jeg kan sagtens få den til at sende et tekstfelt, hvis jeg bruger Request.Form("tekstfeltet")

jmail koden ser således ud:

<%
Set JMail = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
JMail.MailServerUserName = "info@domæne.dk"
JMail.MailServerPassword = "12345"
JMail.From = "info@domæne.dk"
JMail.AddRecipient "alj@domæne.dk"
JMail.Subject = "Ordre fra hjemmesiden"
jMail.body = body & "Style: " & Request.Form("style") & vbCrLf
jMail.body = body & "Beskrivelse: " & Request.Form("Beskrivelse") & vbCrLf
jMail.body = body & "Farve: " & Request.Form("Farve") & vbCrLf
jMail.body = body & "Farvekode: " & Request.Form("Farvekode") & vbCrLf
jMail.body = body & "Størrelse: " & Request.Form("Str") & vbCrLf
jMail.body = body & "Antal: " & Request.Form("Antal") & vbCrLf
JMail.Priority = 3
If  JMail.Send("193.31.15.31") Then
Response.Write("Din ordre er sendt<BR><BR>")
Else Response.Write("Der skete en fejl under afsendelsen af ordren, send venligst ordren igen<BR><BR>")
End If

Set JMail = Nothing
%>

-------------------------------------------------------------
Form koden ser således ud:

<HTML>
<BODY>
<FORM METHOD="POST" ACTION="jmail.asp" name="bestilling">
<table border="0" style="border-collapse: collapse" width="100%" cellpadding="0" id="table1">
    <tr>
        <td width="96" align="center"><b><font size="2" face="Arial">Style</font></b></td>
        <td align="center"><b><font size="2" face="Arial">Beskrivelse</font></b></td>
        <td align="center"><b><font size="2" face="Arial">Farve</font></b></td>
        <td align="center"><b><font size="2" face="Arial">Farvekode</font></b></td>
        <td align="center"><b><font size="2" face="Arial">Størrelse</font></b></td>
        <td align="center"><b><font size="2" face="Arial">Antal</font></b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td align="center"><input type="text" name="Style" size="10"></td>
        <td align="center"><input type="text" name="Beskrivelse" size="10"></td>
        <td align="center"><input type="text" name="Farve" size="10"></td>
        <td align="center"><input type="text" name="Farvekode" size="10"></td>
        <td align="center"><input type="text" name="Str" size="10"></td>
        <td align="center"><input type="text" name="Antal" size="10"></td>
    </tr>
</table>
<BR>
<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Send ordren">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

Håber der er en der kan knække koden :-)

Alternativ kan være et færdig ordresystem, hvor det er nemt at definere formularfelter.

På forhånd tak.
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. september 2006 - 10:51 #1
Ja, du kan godt fange alle felter, men så fanger den også ALT :-)

<%
Set JMail = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
JMail.MailServerUserName = "info@domæne.dk"
JMail.MailServerPassword = "12345"
JMail.From = "info@domæne.dk"
JMail.AddRecipient "alj@domæne.dk"
JMail.Subject = "Ordre fra hjemmesiden"

StrengBody = ""
For i = 1 to Request.Form.Count

If Request.Form.Key(i) <> "url" Then
StrengBody = StrengBody & Request.Form.Key(i) & ": " & Request.Form.Item(i) & vbcrlf & vbcrlf
End if

Next

JMail.Body = StrengBody
JMail.Priority = 3
If  JMail.Send("193.31.15.31") Then
Response.Write("Din ordre er sendt<BR><BR>")
Else Response.Write("Der skete en fejl under afsendelsen af ordren, send venligst ordren igen<BR><BR>")
End If

Set JMail = Nothing
%>
Avatar billede aljtse Nybegynder
26. september 2006 - 10:59 #2
Kæft du er go.... det funker

Hvis du sender et svar, så får du points

Tusind tak for hjælpen :-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. september 2006 - 12:08 #3
Det var godt du fik det til at virke.

Her er mit svar :-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. september 2006 - 12:33 #4
Du kan evt. nøjes med følgende:

<%
Set JMail = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
JMail.MailServerUserName = "info@domæne.dk"
JMail.MailServerPassword = "12345"
JMail.From = "info@domæne.dk"
JMail.AddRecipient "alj@domæne.dk"
JMail.Subject = "Ordre fra hjemmesiden"

StrengBody = ""
For i = 1 to Request.Form.Count
StrengBody = StrengBody & Request.Form.Key(i) & ": " & Request.Form.Item(i) & vbcrlf & vbcrlf
Next

JMail.Body = StrengBody
JMail.Priority = 3
If  JMail.Send("193.31.15.31") Then
Response.Write("Din ordre er sendt<BR><BR>")
Else Response.Write("Der skete en fejl under afsendelsen af ordren, send venligst ordren igen<BR><BR>")
End If

Set JMail
Avatar billede madeindk Nybegynder
27. september 2006 - 17:56 #5
Hov, det gik måske lige hurtigt nok.

<%
Set JMail = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
JMail.MailServerUserName = "info@domæne.dk"
JMail.MailServerPassword = "12345"
JMail.From = "info@domæne.dk"
JMail.AddRecipient "alj@domæne.dk"
JMail.Subject = "Ordre fra hjemmesiden"

StrengBody = ""
For i = 1 to Request.Form.Count
StrengBody = StrengBody & Request.Form.Key(i) & ": " & Request.Form.Item(i) & vbcrlf & vbcrlf
Next

JMail.Body = StrengBody
JMail.Priority = 3

If  JMail.Send("193.31.15.31") Then
Response.Write("Din ordre er sendt<BR><BR>")
Else Response.Write("Der skete en fejl under afsendelsen af ordren, send venligst ordren igen<BR><BR>")
End If

Set JMail = Nothing
%>