Avatar billede zypher212 Nybegynder
26. september 2006 - 13:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HTTP baseret FTP server.

Pga. proxy'en på mit universitet, kan jeg ikke tilgå ftp servere, deriblandt min egen. Dette er et problem da jeg plejer at gemme alle mine filer på min stationære computer.

Læste i Alt om Data [Nogle måneder siden], om en HTTP baseret server, der gjorde det muligt for folk at uploade og downloade data. Den tilbød bl.a. kryptering, let fildeling osv.

Nogen der har navnet på den omtalte "server"?

Links vil være en hjælp. Lignende servere/programmer er selvfølgelig også en
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. september 2006 - 14:01 #1
rapidshare.de gmail, megashare der er mange muligheder
Avatar billede zypher212 Nybegynder
26. september 2006 - 14:26 #2
Det er ikke det jeg efterspørger. Vil have et sted hvor jeg kan logge mig ind, dele/hente/uploade mine filer, og så have dem når jeg kommer hjem.

Rapidshare.de har timetickets, gmail max på 10 MB, mageshare ligesom rapidshare. Stoler desuden ikke på services som deres til privat information.
Avatar billede jokkejensen Novice
26. september 2006 - 14:47 #3
offtopic > jeg har sat vpn op der hjemme på min xp maskine og tilgår bare mine shares... Virker alle steder :)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
26. september 2006 - 15:11 #4
VPN er godt. :) Men vil gerne kunne tilgå mine data fra enhver computer med en browser. Ellers ville VPN være ret godt... Tager bare for lang tid at sætte op på hver enkelt computer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. september 2006 - 15:44 #5
Jeg ved ikke om det her kan hjælpe dig, men håber det: http://ultravnc.sourceforge.net/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. september 2006 - 15:45 #6
Ahh.. Det er ikke de samme.. :-)
Se bort fra mit tidligere indlæg..

UltrVnc kan styre den anden computer.. det har ikke noget med shares at gøre..
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. september 2006 - 15:57 #7
thesurfer købe versionen kan faktisk godt dele filer, (ellers er det realVNC der kan), så du var ikke helt ved siden af ;)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
25. februar 2007 - 19:56 #8
Må indrømme at jeg havde glemt denne tråd fuldstændig. De af jer der ønsker point må gerne svare. Ellers lukker jeg den i morgen.

Beklager den mangende feedback. (:
Avatar billede zypher212 Nybegynder
25. februar 2007 - 19:56 #9
*manglende ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. februar 2007 - 21:44 #10
Ingen points til mig, tak.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
27. februar 2007 - 09:12 #11
Lukker
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. februar 2007 - 10:18 #12
Jeg kommer lige i tanke om noget..

Jeg har engang efterspurgt et script i ASP, så man kunne kommunikere med FTP.
Det kunne man ikke.. :-)

Så her er et andet forslag:

Installer IIS (Internet Information Services/Server) på din maskine derhjemme. Så kan du via ASP script uploade, slette, omdøbe dine filer, der ligger derhjemme.

Jeg vil naturligvis anbefale noget sikkerhed, med login og password...... :-)