Avatar billede spacee Nybegynder
28. september 2006 - 13:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker dual monitors

Jeg kunne godt taenke mig at have to monitors hvor jeg kan arbejde med seperate ting paa hver monitor.

Jeg har en dell 8400 med geforce 6800 -- paa grafik korten er baade en digital og analog udgang, saa jeg har tilsluttet en skaerm til hver udgang.

Nu kan jeg saa saette skaermene til enten at vaere "colne" saadan at det samme vises paa begge skaerme -- eller ogsaa kan jeg lave horisontal eller vertikal split, saadan at hver skaerm kun viser halvdelen af et browser vindue etc.

Er det dog ikke muligt at saette det op saa jeg kan have et individualt browser vindue paa hver monitor. F.eks at jeg kan bruge photoshop paa den ene monitor mens at en browser er aaben paa den anden monitor???

Jeg har aldrig proevet dual monitor setup foer saa jeg er lidt fortabt :)

Mvh
Henrik
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
28. september 2006 - 13:22 #1
Horisontal og vertikal split fungerer sådan så du kan have forskellige vinduer på hver skærm. Illustrationen med et halvt browservindue på hver er måske lidt misvisende!
Avatar billede spacee Nybegynder
28. september 2006 - 13:27 #2
er det meningen at jeg selv skal flytte alle vinduer saadan at de passer ind paa hver deres monitor?

hvis jeg pt. aabner et nyt browser vindue saa breder den sig over begge skaerme
Avatar billede spacee Nybegynder
28. september 2006 - 13:33 #3
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
28. september 2006 - 13:33 #4
Jeg mener at der et eller andet sted i geforce driveren/software er en wizard hvor du kan sætte op hvordan nye vinduer åbnes og om de må brede sig over begge skærme, eller skal "hoppe" over på den ene. Jeg mener det hedder nview!
Avatar billede spacee Nybegynder
28. september 2006 - 14:13 #5
Jeg har lige installeret den nyeste Nview -- Du havde ret, nu virker det som det skal ... mange tak for hjaelpen :)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
28. september 2006 - 14:22 #6
Det var så lidt. Tak for point.
Avatar billede spacee Nybegynder
01. september 2007 - 18:11 #7
Jeg vil lige opfoelge paa dette subjekt.

Jeg arbejde med 2 monitors i 3 maaneder, overbelastede mine oejne, og har nu udviklet prograsiv myopia. Jeg er blevet naersynet og har dagligt ondt i oejene pga. mine oejne kugler er vokset 1mm i stoerelse pga. overbelastning.

Saa taenk over det en ekstra gang inden i overbelater jeres oejner med 2+ monitors... jeg brugte 2 monitors 14-16 timer om dagen i 3 maander og mine oejene har taget permanent skade.