Avatar billede anthex Nybegynder
28. september 2006 - 21:14 Der er 16 kommentarer

DVD viser kun sort/hvid

Hej eksperter
Jeg har lige fået min fars gamle dvd-afspiller som virkede fint på hans fjernsyn. Men når jeg slutter den til mit ældre B&O fjernsyn, virker DVD'en kun med et sort/hvid-billede..
har prøvet både at køre over scart, videocable og supervhs, har enda prøvet en såkaldt "colorfix" adapter. Men intet løser mit problem. Er der nogen der kender en løsning på mit problem?

Emil
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. september 2006 - 00:00 #1
Har du tjekket om der er en løs forbindelse i dvd-afspillerens udgang?
Avatar billede anthex Nybegynder
29. september 2006 - 00:18 #2
nej.. hvordan kan jeg tjekke det?
men som sagt virker den hverken når jeg kører den over scart, video-udgang eller supervhs.. så det kan vel ikke være i udgangene den er gal
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. september 2006 - 00:26 #3
Man kan tjekke ved at se om det gør en forskel at rykke (forsigtigt)i kablerne.

Har du prøvet andre AV-kanaler eller prøvet at ændre på fjernsynets indstillinger?
Avatar billede anthex Nybegynder
29. september 2006 - 00:39 #4
ja.. intet hjælper!
det er meget mystisk
Avatar billede janius Nybegynder
29. september 2006 - 08:15 #5
Lyder som om, at fjernsynet tolker signalet til at være et NTSC signal. Prøv at se, om du kan ændre AV-indgangen til at modtage i PAL i stedet. Det kan være problemet med de manglende farver. I værste fald kan TV-et være for gammelt.
Avatar billede c-holst Novice
29. september 2006 - 11:18 #6
er der flere scartindgange, prøv da begge?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. september 2006 - 18:49 #7
Kun på S-VHS. Tryk Shift 9, så slår du over på S-vhs.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. september 2006 - 18:55 #8
Indstillingen forsvinder desværre ved sluk på væggen. Det KAN selvfølgelig være en anden tastekombination. Hvilken model er det?

Hvis det er fra før ca. 1990, er der ikke understøttelse af S-VHS. Så må du i DVD'ens menu og vælge et andet udgangssignal. Hvis skærmen, ved tastekombinationen bliver sort, understøtter fjernsynet i hvertfald S-VHS. Mit gamle LX4500 (1990), understøttede kun S-VHS gennem S-VHS stikket, og ikke gennem Scart.
Avatar billede anthex Nybegynder
29. september 2006 - 22:00 #9
perfekt!!
nu er problemet løst..
kom frem til at jeg kunne skifte fra ntsc til pal på dvd-en!! så kom der farver på..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:07 #10
Bemærk at "Tryk Shift 9, så slår du over på S-vhs" stadig kan være gældende på ældre modeller for at det er S-VHS! Vil du lukke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 11:31 #11
Skal vi lukke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. oktober 2006 - 00:31 #12
Ved du hvordan du lukker?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 10:46 #13
?
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:21 #14
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 13:06 #15
Spørger gider åbenbart ikke at følge op på sine spørgsmål. Dårlig karma...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:36 #16
RESPONS!