Avatar billede djsanta Nybegynder
30. september 2006 - 12:03 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til samling af RJ45-udtag

Hej alle

Håber jeg har placeret spørgsmålet korrekt.

Jeg har købt sådan en:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=86783

Her kan den ses når den er åben:
http://www.djsanta.dk/rj45.jpg

Jeg er blevet træt af, at mine kabler bare går ud af vægen, så nu vil jeg have sat nogle udtag op, men er i tvivl om hvordan de skal samles.

Som I kan se på billedet, så er der plads til 10 ledninger, men der bruges jo kun otte? Som I også kan se, skal der være kabler i begge sider, så er lidt på herrens mark, om hvordan de skal placers, så det kommer til at virke.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) Hvis i altså forstår spørgsmålet! :)

Mvh
Klaus
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2006 - 13:02 #1
Avatar billede djsanta Nybegynder
30. september 2006 - 13:15 #2
Har været inde og kigge lidt, syntes ikke jeg blev klogere... Er stadig ikke sikker på hvor de skal placeret i min og sjov nok, er der jo udtag til 10 ledninger i min...
Avatar billede djsanta Nybegynder
30. september 2006 - 13:20 #3
Nu kan jeg se, at der er en A og B for begge sider, det er der også på min :) Så langt så godt...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2006 - 14:35 #4
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2006 - 14:42 #5
Avatar billede djsanta Nybegynder
30. september 2006 - 15:33 #6
Ja, men syntes stadig ikke jeg ved hvad jeg skal gøre med min boks :( Måske er det mig, der bare ikke ser logisk på det...  På billedet ( http://www.djsanta.dk/rj45.jpg ) kan man se farverne og at der er plads til ledningerne i begge sider.

Hvorfor nogle farver skal jeg bruge i venstre og højre - og hvorfor en af pladserne skal jeg ikke have kabel i?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2006 - 15:47 #7
Har været inde for at se om jeg kunne finde noget mere om kabling af rj 45 udtag, desværre.:-)
Avatar billede kenp Novice
30. september 2006 - 20:52 #8
hvis den har 10 ledere så skal du bare undvære de 2 som sidder yderst i begge sider, så er der 2 tilbage som du skal bruge..

Men desværre er du nok nød til at måle dig frem til hvilket som går til hvad.
Avatar billede djsanta Nybegynder
02. oktober 2006 - 18:50 #9
Ja... det gør det ikke ligefrem nemmere. Hvordan vil jeg kunne måle mig frem? Er ikke en ørn til dette, man kan da samle almindelige kabler med stik:)
Avatar billede kenp Novice
02. oktober 2006 - 21:50 #10
Der er kun 1 metode... volt meter også begynde at måle dig frem.. beklager(fordi at jeg ikke har manualen og noget bedre billed af ben)
Avatar billede djsanta Nybegynder
06. oktober 2006 - 19:44 #11
Volt mener, det lyder så farlig... :) Det kan være jeg bliver nødt til at tage kontakte til en elektrikter, der måske har løsningen... For vil jo helt have stikkene sat op rigtig. Skal jeg prøve mig frem, kan jeg hurtig få brugt nogle dåser...
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2006 - 19:54 #12
ja ;) men et voltmeter sender så lidt strøm igennem at den bare kan se hvor der er hul igennem :)

Det er klemmestik, så det bare er at hive kablet ud igen også prøve på en anden måde :)
Avatar billede djsanta Nybegynder
20. oktober 2006 - 20:18 #13
Har fået det til at virke, endlig:)

Takker for alle Jeres kommentar. Prøvede bare først, med den rækkefølge farverne viser inden i boksen (brugte A "rækkefølgen"), så virkede det. Hvis I begge ligger et svar, så får I del pointene - da I begge ledte mig på sportet!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. oktober 2006 - 20:30 #14
Godt det lykkedes :-))
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2006 - 20:31 #15
ja det var sku godt