Avatar billede nof Nybegynder
30. september 2006 - 19:03 Der er 1 løsning

Valg af mediacenter bundkort

Hej,

Jeg skal til at bygge et mediacenter med flg. specifikationer:

Kabinet: Antec LifeStyle Fusion Micro ATX - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=209901
Processor: Pentium D 930 3 GHz socket 775 - http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174248
RAM: Kingston ValueRAM 1 x 1 GB (1 GB) / DDR II SDRAM / PC2-4200 / 533 MHz

Som det ses forsøger jeg at ramme produkter, der understøtter Intel Viiv.

Jeg sidder dog fast i junglen af bundkort og har ingen idé om, hvad jeg skal vælge. Jf. ovenstående liste er kravet til bundkortet følgende:

Formfaktor: MicroATX
Sokkel: Socket775
RAM: DDR2

Derudover ønsker jeg indbygget LAN og grafik (indbygget grafik er blot til en begyndelse, da jeg senere vil opgradere med et rigtigt grafikkort). Indbygget WLAN kunne være en god feature, men er bestemt ikke et krav.

Jeg har allerede to IDE harddiske som jeg gerne vil genbruge, men hvis det kan lade sig gøre må der meget gerne være mulighed for senere tilføjelse af SATA.

ASUS er at foretrække, men hvis man har gode oplevelser med andet er jeg åben for forslag.

Prisloft: 1.500 kr.

Har nogen et tip til et eller flere bundkort, der er velegnede til dette?
Avatar billede nof Nybegynder
13. oktober 2006 - 18:37 #1
jeg prøver med et nyt spørgsmål, siden ingen har fundet dette interessant...