Avatar billede web-girl Nybegynder
04. oktober 2006 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan det passe at mit lydkort ikke kan optage?

Hej eksperter.

Jeg kan simpelthen ikke få mit lydkort til at optage - for eksempel netradio. Jeg har været inde i indstillingerne for lydkortet for at se om jeg ikke kan vinge noget af men det ser ikke ud til at lykkes for mig. Desuden er jeg lidt i tvivl om jeg har installeret den rigtige driver til lydkortet så jeg håber virkelig på hjælp fra jer.

Beskrivelse af driveren i enhedshåndtering ser sådan ud: Creative AudioPCI (ES1371,EES1373)(WDM)og beskrivelsen af kortet i egenskaber for lyde og lydenheder: Creative Sound Blaster PCI.

Samtidig kan jeg stadig ikke få mikrofonen på mit headset til at virke, men mikrofonen på mit webkamera er helt vild med at virke ;-) (http://www.eksperten.dk/spm/664791)

Jeg er lost...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. oktober 2006 - 13:40 #1
det er langt fra alle kort der understøtter at optage hvad der sendes igennem det, men X-Ripper kan (uafhængigt af lydkort)
Avatar billede nva Praktikant
04. oktober 2006 - 14:09 #2
AudioGrabber fra www.audiograbber.de er også udmærket til den slags.
Avatar billede web-girl Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:57 #3
Jeg har prøvet programmer som disse - også audiograbber og jeg kan som sagt ikke få lyd igennem.
Avatar billede web-girl Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:14 #4
Jeg har selv fundet ud af det - det var indstillingen for lydkortet der hedder 'stereomix' der skulle vælges.