Avatar billede tander Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:54 Der er 5 kommentarer

Placering i google

Når man søger i google efter f.eks. "chip foose" kommer www.chipfoose.com øverst men nedenunder er der links direkte til undersiderne. Er det noget man betaler for eller er det bare søgeoptimering der gør dette.

Det er muligt at se et eksempel på det jeg spørger efter her: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/h4X69974.gif

På forhånd tak

/tander
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2006 - 16:08 #1
det er noget der kommer når man er et autorativt (eller - det staves ca sådan) site - i bund og grund betyder det at google opfatter det som et "specielt vigtigt site". fx tv2 har det også.

Det er ikke noget man betaler for - men arbejder for :)
Avatar billede tander Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:45 #2
Hvad skal der til at man bliver betegnet som et "specielt vigtigt site". som f.eks. tv2? Skal man have mange besøgende? Skal ens hjemmeside have en vis størrelse i antal sider? Eller hvad skal der lige til? Er der nogen der kan hjælpe mig på vej. For det rigtige svar kan der godt komme flere point på tale :-)

/tander
Avatar billede unknown_someone Juniormester
04. oktober 2006 - 17:14 #3
jah - hvis man vidste det ville det jo ikke være specielt mere så jeg tror ikke nogle kan komme med et præcist svar. Men det er højst sandsynligt en kombination både af besøg, links, ranking osv.
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2006 - 17:16 #4
jeg tror ikke at nogle udover google ved det - men et forsigtigt gæt er at det er en kombination af alle de ting der ellers gør et site højt ranket samt nok også meget at sitet har en vis størrelse med flere synlige kategorier.
Avatar billede apo Praktikant
04. oktober 2006 - 17:48 #5
Linkene til undersiderne kaldes for 'sitelinks' og er, som keysersoze skriver, noget som tildeles såkaldte autoritative websites (særligt vigtige websites).

Jeg har læst (på webmasterworld.com), at Googlemedarbejdere tildeler sitelinks manuelt til de websites, de finder vigtige for bestemte søgninger. Samme sted læste jeg også at Google overvejer i fremtiden at tildele sitelinks via søgemaskinens algoritme. På den måde vil sitelinks blive tildelt hvor algoritmen finder det nødvendigt.

At gøre et website til et autoritativt website kræver nok en del hårdt arbejde, linkbuilding, søgemaskineoptimering mv. Men jeg tror at det først og fremmest gælder om at have relevant og kvalitativt indhold. Arbejder man hårdt på at skabe relevant og unikt indhold af høj kvalitet på siderne, kombineret med god brug af SEO, vil andre med tiden begynde at linke til én; hvilket formentligt bidrager til at skubbe et website i retning af at blive et autoritativt site.