Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. oktober 2006 - 13:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af fladskærm

Hej

Jeg går og tænker på at købe en fladskærm, og har brug for lidt hjælp.

Har kigget lidt på denne
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=610629

Men er det en ulæmpe at købe den, når den ikke har gennemgået "afbrænding" af panelet ?

og skal man købe en "alm." skærm eller skal det være en bredformat skærm ?

Den skal bruges til alm. kontor/internet og meget sjældet nogle spil.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
05. oktober 2006 - 17:13 #1
ingen der kan hjælpe her ? :D
Avatar billede egidiussen Nybegynder
13. oktober 2006 - 22:43 #2
Hejsa
Du bør vælge en Samsung skærm da det er et mere anerkendt mærke og generelt en bedre skærm og et bedre køb. Gå efter en skærm med en responstid på 2-4 ms.
Jeg kender intet til afbrænding af panel.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
21. oktober 2006 - 18:46 #3
Altså nu er jeg selv lidt grøn på området, men er næsten sikker på at 2-4ms responstid er "overkill" i forhold til hans/dit behov. 2-4ms er for prof. film/videoredigering og hurtige fps spil.

mht. bredformat, så er det jo smag og behag. personligt gider jeg ikke have en bredformat skærm til min pc (har en laptop i almindelig format, og købte den da man næsten ikke kunne få andet end bredformat, men GAD bare ikke bredformat).

Når jeg benytter tekstbehandling osv., synes jeg det er spild af plads i siderne at have bredformat, selvom man så kan sætte den til at vise 2 sider på en gang (side om side) vist nok.

mht. panelafbrænding, så står der på shg's side følgende:
- Hvad betyder den manglende afbrænding så? - Jo, det betyder i sin korte enkelthed, at panelet endnu ikke er "brændt" af, hvorfor skærmen kan virke meget lys i de første dages brug af skærmen - herefter vil panelet være "brændt" af og nu stå meget klart og vil ikke længere være så lys længere.

www.flatpanels.dk der står nogle meget gode generelle ting, mener også jeg læste noget om det afbrændning halløjsa...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
22. oktober 2006 - 11:51 #4
2-4 ms er ikke overkill - det er bare der hvor teknologien står lige nu og det koster ikke ret meget ekstra.

Forslag:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=183059
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
22. oktober 2006 - 12:31 #5
Blot fordi teknologien er nået så langt, så er der vel ingen der siger at det er det han skal have til hans brug? Det kan godt være 2-4ms er standard i de skærme der kommer på markedet nu, men har han brug for det?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
22. oktober 2006 - 16:36 #6
Fint bjoern - jeg har kommet med min anbefaling og du er kommet med din, så man martin jo selv afgøre hvad han har lyst til.
Jeg vil dog aldrig købe en skærm som shg.dk har fået sat deres navn på efter at det er produceret af en anden producent - man ved hvad man får med Samsung og der er også kvalitets-skræme fra den i samme prisklasse.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233719

Hvis du går rigtig meget op i design, så kan jeg desuden anbefale Xerox - de er virkelige lækre og har en fed glasplade foran panelet.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=139182
Avatar billede tiger_dk Mester
22. oktober 2006 - 16:53 #7
har selv en Samsung fladskrærm, kan kun give egidiussen ret,  Samsung skærm er et mere anerkendt mærke og generelt en bedre skærm og et bedre køb !

Har sådan en her http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft19/930bf.asp kan kun anbefalde den, er en kanon god skærm !
Avatar billede tiger_dk Mester
22. oktober 2006 - 16:58 #8
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
22. oktober 2006 - 18:55 #9
Lukker, da dette ikke føre til noget hjælp, på mit spørgsmål.
Avatar billede tiger_dk Mester
22. oktober 2006 - 19:47 #10
hvorfor spørger du så os om dit problem, når det ikke føre til noget, det er jo spildt af vores tid !! Tænk på det en anden gang !!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:11 #11
Flot -det er netop den type personer som gør at jeg ikke gider at hjælpe folk herinde ret meget mere...