06. oktober 2006 - 14:18Der er
16 kommentarer og 1 løsning
Flere fejl på tlf. efter reperation hvordan er lovgivningen
Hej
Jeg har lige haft en Nokia 6131 til reperation ved Telecare, det der var galt var at telefonens indvendige skærm var gået i sort efter jeg kun havde haft tlf. i 1-2 uger. Jeg fik så d.d. tlf. retur fra Telecare, og den pågældende fejl var også rettet, men tilgengæld, var mit batteri udbyttet med et gammelt slidt et og menuen var ikke længere på dansk men kun på engelsk, og samtidig var ridser rundt om den indvendige skærm. Kan man i følge lovgivningen ikke bede om en ny, når der er kommet yderligere fejl og mangler til efter de har haft den til reperation. ?? mener at have læst det på forbrug.dk men kan ikke finde det længere nogen der kan hjælpe????
leif forbrugerrådet, ligger i samme bygning som telecare (i fiolstræde), så det er nemmere at gå ind gennem porten til det der træningscenter og så gå op på 1 eller anden sal og tale med dem ;)
Men det er jo en ny fejl, og normalt skal det være sammen fejl (og det er kun en opdatering der skal til før din igen er på dansk, det vil aldrig kunne give en ny telefon)
er nu ret sikker på du nok skal få et nyt batteri, og et nyt cover, der var aldrig problemer med det da jeg arbejdede der (rettelse, da jeg arbejde i samme forretning under de gamle ejere, men samme personale)
Nu bor jeg i Århus, så jeg fortækker at ringe til forbrugerstyrelsen :) Jeg synes bare det er lidt dårligt uanset om jeg får et nyt batteri og nyt cover, at man aflevere en tlf, og så får den tilbage med nogle fejl og mangler som ikke eksisteret da man afleveret den og især, når tlf. ikke er mere end ca. 1,5 mdr. gl. Det siger da også lidt om forretningen, at de udskifter batteriet til et gammel brugt et efter min mening. En ting er at der kommet ridser, det kan så være et uheld, men det andet synes jeg ikke er iorden, og fortår heller ikke de ikke tjekker tlf. efter og opdager at menuen er på engelsk. Efter min mening lever de ikke ret godt op til deres beskrivelse af dem selv. er det 75% af deres tlf. der skulle reperares i løbet af et døgn, har ahft 4 forskellige tlf. der inde igennem årene og har aldrig oplevet at få den tilbage før tidligst 1 uge efter og som regelt går der 3. Jeg har dog aldrig oplevet tilsvarende som denne gang at de ligefrem havde udskiftet batteriet.
Fejl ja det er jeg også forstående overfor, men at udbytte et splinternyt batteri med et gammel slidt et virker for mig ikke som en fejl. De andre 2 ting kan måske gå under kategorien fejl.............. og 20.000 det var da ikke så lidt!
nej de indbetalte ikke mine feriepenge, og da jeg skulle have dem udbetalt erfarede jeg de var gået konkurs (altså det gamle firma), men jeg har nu også lavet den fejl, har man travlt kan det nemt ske, og se det fra den lyse side, du får et helt nyt batteri nu ;)
Ja ved ikke om der er et kanon lyspunkt i at få et nyt batteri, det var det jo sådan set i forvejen, men sket er sket. Men det er den samme tlf. med mindre de har udskiftet coveret, hvilket jeg tvivler meget på det har gjort på denne model. Det hak på fronten kan man ikke tage fejl af!
Du er den der har besvaret spørgsmålet tættest på, det jeg spurgte om, ogellers kommer pointene jo bare til at hænge her! Det der kom ud af sagen var, at jeg måtte rykke Telecare uendelig mange gange, og til sidst kontakte direktøren for Telecare, da der var gået 2 måneder, og vi stadig ikke havde tlf.. Det hjalp så, og vi fik langt om længe tlf.en med nyt cover, nyt batteri og den danske menu tilbage! Men 2 mdr. tog det, og havde vi ikke rykket så kraftigt til sidst, så tvivler jeg på vi havde haft den nu!
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.