Avatar billede netmaster Praktikant
18. maj 2001 - 12:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hente sidste ID i MySQL

Er det muligt at få det ID der lige er blevet oprettet i en TABLE på en eller anden måde. hvis man f.eks kører et udtryk som INSERT INTO tabelnavn VALUES (\'\',\'Ole\',\'Jensen\')

det jeg ønsker at få fingerne i er Det ID som database opretter i dette tilfælde.
Avatar billede iss Novice
18. maj 2001 - 13:01 #1
SELECT id FROM tabelnavn ORDER BY id
Avatar billede iss Novice
18. maj 2001 - 13:01 #2
Ups... LIMIT 1
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. maj 2001 - 13:01 #3
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. maj 2001 - 13:02 #4
iss >> wrong guess hans... hvorfor fyre en ny query af når man har informationen i en enkelt og hurtigere kommando ?
Avatar billede iss Novice
18. maj 2001 - 13:05 #5
Fordi den kun virker på AUTO_INCREMENT felter... og har man to får man kun den første....
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. maj 2001 - 13:06 #6
iss >> og det er det netmaster forespørger... opretter du tit tabeller hvor du selv styrer ID felterne ?
Avatar billede iss Novice
18. maj 2001 - 13:08 #7
for det meste laver jeg tabeller uden ID.....
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. maj 2001 - 13:10 #8
iss >> Uden ID ??? hvordan holder du så styr på data uden redundante data ?
Avatar billede iss Novice
18. maj 2001 - 13:13 #9
Normalt har jeg andre felter der er unique... Så som et filnavn en e-mail adresse osv...