Avatar billede mlybech Nybegynder
06. oktober 2006 - 21:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Se TV på Fladskærm

Hej Eksperter... Jeg har lige købt en fladskærm, og ville hører om jeg kan overfører TV-billedet fra mit TV til fladskærmen.
Jeg har købt følgende skærm http://www.prixdunet.com/details/Acer_AL1951CS/

Kræver mit TV noget specielt eller er der andre krav?
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2006 - 23:06 #1
fra dit tv kan du jo få et videosignal ud af scartstikket, og for at få det ind i pc,en kan du bruge et tv tuner kort med svhs indgang, men så kan du jo ligeså godt bare bruge tv kortet til at se tv  c",) det vil også være noget bedre kvalitet !
de fleste nye tv lcd eller plasma har vga og dvi/hdmi indgange, så man kan tilslutte pc´en til tv´et, men jeg tror ikke nogen tv har en digital udgang ! og det signal du kan få ud af scart stikket vil nok skuffe dig når du ser det på din digitale skærm.
så køb dig et tv tuner kort og smæk i pc, en det er nok bedste løsning
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2006 - 23:11 #2
du kan altså på ingen måden sætte din skærm direkte til et tv, ikke uden det går gennem pc´en da ! ! og for at få et billedesignal ind i pc, en kræves et tv tunerkort med videoindgang, og så er det jo smartere at sætte en antenne til tv tunerkortet
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2006 - 23:16 #3
du kan nok finde et her
http://www.edbpriser.dk/Products/Listsubcategories.asp?ID=2
du kan enten vælge et internt kort (pci) som sættes i din pc, eller vælge en extern tv tuner som du tilslutter via usb eller firewire
Avatar billede mlybech Nybegynder
07. oktober 2006 - 00:12 #4
Takker for svaret, smider du ikke lige et svar
Avatar billede gurly Praktikant
09. januar 2007 - 21:48 #5
svar  c",)