Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2006 - 07:49 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er min comp værd?

Har købt en brugt opteron :

2* AMD Opteron™ Processor 250, FSC Celsius V810 workstation motherboard, 2GB REG Ram, 160GB sata hdd, 6800GT apg og kabinet kan ses her http://www.fujitsu-siemens.de/products/deskbound/workstations/celsius_v.html

Ville bare høre om nogen ved hvad den er værd? :)
Avatar billede twotimes Nybegynder
11. oktober 2006 - 09:18 #1
1000-1500 ville jeg sige
Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:58 #2
Det er fair nok at komme med en bud på hvad min comp er værd twotimes men prøv nu lige at læse hvad det er for en før du skriver et svar. Tak
Avatar billede lzs Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:16 #3
Jeg vil da mene at den er mere værd end 1500, men havd helt nøjagtig ved jeg dog ikke lige, men mit bud ville være 2200-2500 :P
Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:40 #4
lzs skal du ikke ind på arto og lege?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2006 - 18:23 #5
det er en noget speciel PC og derfor meget svaer at prisfastsaette

den har uden tvivle vaeret hundedyr da den blev koebt

men hvis ens behov er "normale" saa sammenligner man den jo med med
en standard dual core CPU med 2 GB RAM, 160 GB disk og naevnte grafikkort

det er ikke dyrt idag

og ja du har en BMW men medmindre du kan finde koeberen som absolut vil have
en BMW, saa maa du nok acceptere at faa prisen sammenlignet med prisen paa en
skoda med samme stoerrelse motor

til de naevnte priser vil du nok dog kunne faa mere ved at saelge den som stumper
(Opteron 250 har trods alt en liste pris paa omkring 2500)
Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:37 #6
Tak for en endeligt normalt svar arne_v :)

Ja ved den blev købt for 25-30k 1½år siden fik den næsten gratis om betaling for noget web arb. Og synes ikke rigtigt jeg har brug for en så hæftig maskine da jeg allerede har en anden god computer stående.. så tænker på at sælge den videre men synes bare den er svær at sætte pris på og vil hellere sælge den samlet istedet for at sidde med fx et bundkort til nogle 1000kr uden at kunne komme af med det. Maksinen køre rigitgt godt med cpu'er og ram men har bare ikke brug for sådan en monster.

Men man kan jo håbe på der er en køber der søger netup sådan en comp her :)

Man kan vel få 8000-10000kr for den eller hvad?
Avatar billede lzs Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:43 #7
jo er i gang
Avatar billede jarl-g Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:48 #8
Du vil ikke kunne få 8000-10000 kr for den, desværre. Du skal nok regne med en max pris på 5500. Desværre.
Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:08 #9
fuck hvor nedtur.. :(

Fedt at blive taget i røven når man ike svinger den vej.
Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:09 #10
jarl-g skriv et svar så får du points
Avatar billede jarl-g Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:19 #11
Mange tak, men jeg synes nu også Arne_v skulle have point. Lad den eventuelt stå lidt åben endnu, det kan være der vil komme flere svar!

-Jarl-G
Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:32 #12
fair nok.. er bare lige komme i dårligt humør
Avatar billede jarl-g Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:35 #13
Det der er med den.. Den er brugt. Hvis folk kan få næsten det samme (NÆSTEN, ikke helt) for 10000 som ny, så foretrækker de det.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2006 - 19:40 #14
og det unikke ved dual CPU er blevet meget devalueret med de billige
single socket dual core desktop CPU'er som er kommet paa markedet

og et svar fra mig selvom jeg jo faktisk slet ikke har givet et bud paa en pris
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2006 - 19:44 #15
om igen