Avatar billede themom Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:20 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Kuglepen betegenlse

Hvad hedder det når man vil .....en kuglepen? starte,tænde,trykke eller hvad...det skal være et godkendt begreb helst med link
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:13 #1
Man trykker vel "knappen" ned. Starter og tænder forbinder jeg med noget mekanisk eller elektrisk...

Klikker knappen kan man måske også sige, men jeg tror bestemt ikke der findes en betegnelse i en nudansk ordbog for det.
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. oktober 2006 - 17:16 #2
Jeg tror ikke der findes nogen fast måde at sige det på, men det er diskuteret andre steder på nettet f.eks. http://www.gatago.com/dk/kultur/sprog/9056261.html
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:18 #3
Aktivere måske ?  Sikre/afsikre ?

http://www.gatago.com/dk/kultur/sprog/9056261.html

http://iq.jubii.dk/qa/show/590/Kuglepen/

Ifølge de kloge hoveder, så findes der ikke et udtryk for dette. Men hvis du er hurtig kan du finde på noget og få det registreret ?  :-D
Avatar billede dytti Novice
12. oktober 2006 - 07:48 #4
Hehe - Den er lidt i stil med: Hvad er det modsatte af tørstig?

How ever - Hvis man sidder og trykker løs på kuglepennen, varer det ikke længe inden konen siger "hold så op med det klikkeri" Ergo hedder det at "klikke"
Avatar billede themom Nybegynder
12. oktober 2006 - 15:06 #5
old- smid svar
og dig dytti du får lidt for den bedste kommentar:)
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. oktober 2006 - 15:08 #6
Ok. Her er mit svar :-)
Avatar billede dytti Novice
12. oktober 2006 - 15:47 #7
og her :-)
Avatar billede dytti Novice
12. oktober 2006 - 15:47 #8
hov!
Avatar billede themom Nybegynder
12. oktober 2006 - 16:00 #9
Tak for hjælpen:)