Avatar billede historiker Nybegynder
11. oktober 2006 - 16:42 Der er 6 kommentarer

Ingen lyd fra DVD film

Jeg får ikke nogle lyd fra DVD film - der er lyd på maskinen ellers. Er helt på bar bund - mangler sikkert et flueben et sted kan nogle hjælpe mig til dørs?
Avatar billede spijon Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:14 #1
Hvilken dvdplayer er det og er det en dvd du selv har brændt eller købt?
Hvad siger den på display under lyd info om dvd'en?
Avatar billede strych9 Praktikant
11. oktober 2006 - 19:06 #2
Prøv den med VLC: www.videolan.org

Hvis den virker med VLC, så mangler du sikkert bare et Dolby eller DTS codec på maskinen.
Avatar billede historiker Nybegynder
13. oktober 2006 - 15:26 #3
Jeg har installeret videolan.org.

Forsat ingen lyd. Hvad skal jeg gøre for at få "Dolby" eller "DTS codec". Ved ikke hvad det er, men formoder det er en form for driver?
Avatar billede historiker Nybegynder
13. oktober 2006 - 15:31 #4
@ Spion
Det er en DVD jeg har købt. Jeg ved desværre ikke hvad du mener med display under lyd info om dvdén? Hvor er det jeg skal?

DVDén virker iøvrigt fint på min konen bærbare.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. oktober 2006 - 20:34 #5
1. Gå til Start → Kontrolpanel, og skift til klassisk visning.
2. Dobbeltklik på Lyd og lydenheder.
3. I fanebladet Lydstyrke sørger du for at skydeknappen står helt til højre således at der er helt skruet op for enheden. Samtidig må der ikke være sat flueben i “Slå fra”.
4. Gå til fanebladet Lydenheder og sørg for at dit lydkort er valgt i den øverste og den midterste rullegardinsmenu.
5. Klik på Anvend.
6. Stadig under fanebladet Lydenheder skal du øverst under “Afspilning af lyd” klikke på Lydstyrke.
7. I det nye vindue der kommer frem sørger du for at sætte alle skyderne helt i top.
Avatar billede historiker Nybegynder
14. oktober 2006 - 22:20 #6
Jeg har gjort det hele nu, og det hjælper desværre ikke :o(
Der var nu også skruet godt op for det hele, så der var ikke meget at ændre.

Hvad var det for noget med dolby og codec?