Avatar billede Helbo-DK Juniormester
11. oktober 2006 - 21:45 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

OC af AMD Athlon64 X2 +4800

Vil I mene at dette system er godt nok til OC?

AMD Athlon64 X2 +4800 (2,4 GHz)
ABIT KN8-SLi
Inno3D GeForce 6800 GS, 256MB GDDR3-Ram
2x 512MB Geil PC3200 DDR
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
11. oktober 2006 - 22:38 #1
Jeg vil mene det er unødvendigt ?
Det er begrænset hvad man kan få ekstra i forhold til de risici der er. Men du kan se en test her:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3936

Men som direkte svar: Ja, dit system kan sagtens ocerclocke med det setup.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2006 - 21:59 #2
Jeg ville hellere bruge færre penge på CPUen, f.eks. en AMD Athlon64 X2 +3800 i stedet. Den kan jo alligevel snildt overclockes til 2600-2700Mhz ligesom 4800. Pengene du sparer kunne så bruges på et bedre grafikkort, f.eks. 7600GT, samt en monsterkøler som f.eks. Scythe Ninja. Skal man overclocke må man aldrig spare på køleren. Meningen med overclocking er bl.a. at få så meget ud at sine penge som muligt, og det gør man ikke ved at købe den dyreste CPU.

Du bør også overveje at droppe socket 939 og hoppe på AM2 med en X2 3800+ eller Intels 775. I følge AMD kommer der ikke mere nyt til 939, dvs du vil aldrig kunne købe en hurtigere CPU end 4800+ modellen. Der er mest potentiale i Intels 775, men den er også dyrest. Der er ingen der har sagt at det skulle være nemt :-)
Avatar billede lp-freak Nybegynder
21. oktober 2006 - 11:42 #3
w00t hvis det endelig skal være kunne kan da få en fx60 som dualcore, og fx52, fx55 og fx57 til singlecore, alle sammen køre på socket 939.

Men tilbage til topic, ja du kan sagtens overclocke den der computer. Har du anden køler på din cpu, eller bare std.?
Men en cnps 9500 eller anden heighend luft køler kunne den godt komme til at køre en 3,2ghz eller sådan noget vil jeg tro.