Avatar billede venchil Nybegynder
12. oktober 2006 - 00:57 Der er 6 kommentarer

100% højde uden scrollbar

Hej eksperter!
Jeg er ved at designe et layout, men der er lige en ting, som jeg ikke kan huske, hvordan man gør.

<div style="width:100%;height:10em;background-color:#000000;">
    Hej med dig
</div>

<div style="width:100%;height:100%;background-color:#CCCCCC;">
    Denne div skulle gerne fylde hele skærmen, men der skulle helst ikke være nogen scrollbars. Det er jo lidt svært, eftersom de 10em er der...
</div>

Svaret skal helst sætte XHTML strict validering og overskuelighed i højsædet.

På forhånd tak.
Avatar billede venchil Nybegynder
12. oktober 2006 - 01:13 #1
Og: mit eksempel er ret simpelt... I virkeligheden har jeg et ret avanceret layout, som jeg ikke lige vil poste her nu.
Avatar billede hoeks Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:41 #2
Ikke sikker på, at jeg forstår hvorfor du vil pointere, at dit normale layout er meget mere avanceret... Tillykke med det ? ;P

Anyways, den skulle gerne fylde det hele hvis du tilføjer:

body { height: 100%; }
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2006 - 17:34 #3
Der findes ikke i css mulighed for at sætte en længde (højde, bredde), som er 100% - en fast længde !-)
Avatar billede venchil Nybegynder
14. oktober 2006 - 19:28 #4
Findes der så en anden løsning, roenving?
Avatar billede venchil Nybegynder
14. oktober 2006 - 19:42 #5
http://madskjaer.dk/photoblog/index.html

Det er min test-side... Jeg vil som sagt gerne opnå den effekt, at det hvide (og skyggen i siderne) altid rører bunden af siden. Dog vil jeg ikke have nogle scrollbars, når indholdet ikke er større end vinduet selv. - hvis i forstår hvad jeg mener?
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2006 - 11:18 #6
Så skal du ind og bruge javascript (aflæse vindueshøjden, teste at siden ikke selv er højere og så sætte højden præcist i pixels !-)