Avatar billede themom Nybegynder
12. oktober 2006 - 15:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor forsvinder data hen?

Hvad sker der med det data man smider i trash i windows?
Hvordan forsvinder det?
Seriøse svar!!!
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. oktober 2006 - 15:10 #1
De forsvinder sådan set, også selv om du tømmer papirkurven. Derimod slettes den henvisning Windows har til filen. Det er også derfor slettede filer ofte kan genatbleres igen.
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. oktober 2006 - 15:10 #2
Rettelse: Forsvinder sådan set IKKE
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. oktober 2006 - 15:12 #3
For at uddybe: Når du ser en fil i Windows er der tale om dels en henvisning til en fil og dels selve filen (som jo består af binære tal - etter og nuller). Når du sletter noget i Windows, sletter du kun henvisningen. Etterne og nullerne er der stadig men kan efterhånden blive overskrevet af andre filer, da den plads de har optaget nu er "markeret" som ledig.
Avatar billede themom Nybegynder
12. oktober 2006 - 15:15 #4
1000 tak old:) IGEN! Du er min helt:)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 15:17 #5
Det er kun henvisningen til filen der slettes, og derved frigøres pladsen til nye filer, men indtil området faktisk overskrives, kan data genskabes nemt.
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. oktober 2006 - 15:22 #6
Hehe, ingen årsag! :-)

Og tak for point.