Avatar billede nak-m Nybegynder
15. oktober 2006 - 01:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skalérbar tekst i TeX?

Hej

Jeg er helt ny i TeX. Det er lykkedes mig, at installere MiKTeX og editoren LEd uden de store problemer. Når jeg kompilerer en given .tex-fil til .dvi/.pdf, ender jeg imidlertid med en tekst, der er tydeligt pixeleret, når jeg zoomer ind på den. Hvad skal jeg gøre for at opnå en skalérbar font i mine dokumenter?

På forhånd tak.
Avatar billede texperten Nybegynder
15. oktober 2006 - 02:06 #1
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad dit problem er.
Vil du have en anden skriftstørrelse eller hvad? Og hvad betyder ``pixeleret'' i grunden?
Avatar billede nak-m Nybegynder
15. oktober 2006 - 02:53 #2
Jeg har løst problemet nu ved at skifte font. Problemet lå i, at teksten blev hakket i kanterne (deraf pixeleret), når man zoomede ind på den.
Avatar billede texperten Nybegynder
15. oktober 2006 - 16:36 #3
Hvilken font brugte du før?