Avatar billede mortenhh Nybegynder
16. oktober 2006 - 01:54 Der er 4 kommentarer

Tæller i DB

Hej Eksperter...

Sidder og roder lidt med min side www.MortenHH.dk/portfolie.php - Hvor jeg nu vil til at skrive ud for hver hvor mange billeder der er tager til hver galleri - Disse tal skriver jeg naturligvis ind i min DB..
Men hvordan tæller jeg så disse tal sammen, så jeg evt. kan skrive:

Billeder i alt:

Nogle der har nogle ideer? - Jeg er total bland :)
Avatar billede mortenhh Nybegynder
16. oktober 2006 - 02:01 #1
blank*
Avatar billede expnet Seniormester
16. oktober 2006 - 03:13 #2
kan du ikke finde koden i galleri.php for hver galleri og se hvordan de har skrevet antal 1/xx

ellers skal du vide hvad felt i database hedder for finde tal..

hvis jeg på vildspor så må du lige forklare dit spg. bedder
Avatar billede well_r Nybegynder
16. oktober 2006 - 04:29 #3
Hvis jeg har forstået dig korrekt, så skal du nok bruge count funktionen i mysql..
dvs..når du laver dit udtræk:
select COUNT(galleri_id) as antal FROM billeder

eller noget i den stil
Avatar billede jaw Nybegynder
16. oktober 2006 - 09:31 #4
eller
SELECT SUM(feltnavn) AS totalAntal FROM tabel
som jeg forstår det...