Avatar billede lektor Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med asrock bundkort

Min pc stationære er gået død :(
Pludselig kunne jeg ikke tænde den, hvad kan der være galt?
Har skiftet strømforsyningen men det hjalp ikke har også prøvet at skifte ram uden resultat.

Bundkortet er et Asrock FSB800 og det er faktisk helt nyt.

alt skulle være sat rigtigt i men det gider stadig ikke, det er som om den hurtig starter lige et ½ sekund.

Hvad kan der være galt?

På forhånd tak.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. oktober 2006 - 20:47 #1
Det kunne tyde på en forkert monteret cpukøler.
Avatar billede lektor Nybegynder
16. oktober 2006 - 23:30 #2
Okay men kan den lige pludselig hoppe af, af sig selv?
Men det skal da prøves imorgen. Har lige set det er en intel køler på en amd 64 processor gør det noget?
Avatar billede komputerdk Mester
17. oktober 2006 - 08:07 #3
hvis den ikke passer til socklen 100%, så kan det skyldes den bliver for varm (og grunden til at det har virket er at kølepastaen har kunnet nå begge dele..men er tørret ud med tiden) CPUkøleren SKAL passe 100%

ellers reset BIOS
Avatar billede lektor Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:56 #4
Har prøvet begge ting nu men alt ser ok ud. Hvordan kan jeg resette bios når jeg ikke kan tænde den?
Avatar billede komputerdk Mester
18. oktober 2006 - 18:25 #5
det kan du godt.. du skal pille strømmen fra.. reset den med jumperen.. vente 30 sek.. sætte den på igen og tænde puteren...
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. oktober 2006 - 08:53 #6
Har mange gange set samme fejl på et defekt bundkort.