Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:13 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Brænde iso til DVD

Jeg har lige hentet suse som en iso på ca. 3,5gb. Når jeg prøver at brænde til dvd i iso-format i nero får jeg at vide at filen er for stor til at den kan brændes som iso. Hvad gør jeg :|?
Avatar billede nva Praktikant
17. oktober 2006 - 10:14 #1
Et dumt spørgsmål - du har vel valgt DVD og ikke CD?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:16 #2
ja jeg vil brænde som dvd så jeg har valt dvd
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:17 #3
valt=valgt
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 10:20 #4
Igen et dumt sprøgsmål - du har vel valgt Recorder > Burn Image > udvalgt ISO filen der skal brændes ?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:21 #5
Under kompilering vælger jeg DVD-ROM(ISO) og så vælger jeg iso-filen der skal brændes.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 10:23 #6
Du går ind under menupunktet Recorder, og vælger Burn Image. Nu udpeger du den ISO fil du vil have brændt, og efterfølgende følger du blot vedledningen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 10:26 #7
Du vil ende op med en nu dialogboks der hedder Burn Compilation, og der skal der gerne stå DVD øverst til venstre, og nedenunder er der kun DVD Image. Når du trykker på Burn, brændes din ISO fil til den skive du har i drevet.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:28 #8
kan det passe jeg skal vælge "image recorder" ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 10:30 #9
Ja, det er muligt det hedder det i din version af Nero.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 10:32 #10
Den måde du initielt starte på, giver dig en DVD med kun 1 fil på, og der er jo ikke det du ønsker, så du skal ind i funktionen der brænder et Image.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:35 #11
Ok nu tror jeg den er der. Den bliver godt nok brændt som .nrg. Er det ok?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 10:41 #12
Jeg tror du er på forkerte spor.
Hvilken version af Nero har du ?

Du åbner Nero Burning ROM ganske som du gjorde til at starte med. Der skal være et punkt under en af menuerne der hedder Burn Image, som åbner en anden udgave af Nero Burning ROM, hvor du udpeger din ISO fil, og efterfølgende trykker på kappen Burn.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:46 #13
Det er version 6.3.1.6

Jamen jeg gik ind i recorder, valgte imagerecorder og fandt den iso.fil jeg ville brænde.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 10:50 #14
Jeg sidder med 6.6, og det lyder rigtig det du gør, men det skulle da ikke give en .ngr fil, men en skive med alle de filer, som der nu engang er i det Image du har brændt.

Når der er brændt, og du kikker på filerne på skiven, ser det så rigtig ud ?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:53 #15
jeg blev bedt om at gemme en nrg fil på min pc. Den er ved at brænde nu, så håber det er rigtigt nok...når den er færdig finder jeg jo så ud af om den har brændt det som iso...ellers må jeg gøre det om.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 11:47 #16
hmm...det blev bare en nrg-fil så jeg må have gjort det forkert:(
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 12:14 #17
Jo det siger jo faktiks også sig selv, for imagerecorder er jo en der "indspiller" et image, og det du skal bruge er en der kan "afspille" et image.

Når du åbner Nero burning ROM, har du så ikke menuerne for oven med File, Edit, View og Recorder osv. ?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 12:37 #18
Nu fik jeg det til at virke :D Og ja som du siger jeg skulle selvfølgelig ikke vælge image-recorder. Jeg siger mange tak for hjælpen :)

Smider du et svar så du kan få points?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 13:09 #19
Det var da dejligt at høre  :-)
Avatar billede xrenegade Nybegynder
17. oktober 2006 - 13:42 #20
Værsgod :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2006 - 14:42 #21
Takker ;-)