Avatar billede target Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Iframe loader ikke nogle gange, når man bruger IE's back-button

Jeg har nedenstående kode:

    <script type="text/javascript">

moz=document.getElementById&&!document.all
mozHeightOffset=20

function resize_iframe(n){
document.getElementById('i'+n).height=100 // required for Moz bug, value can be "", null, or integer
document.getElementById('i'+n).height=window.frames[n].document.body.scrollHeight+(moz?mozHeightOffset:0)
}

</script>

                  <iframe name="groups" onload="resize_iframe('groups')" id="igroups" width="716" height="100" align="top" scrolling="NO" marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="0" src="dynamic.aspx?Data=groups&amp;Template=groups&amp;key=MP3">
                  </iframe>

Dette er bare et udsnit af koden, som omfatter mit iframe og javascriptet til resize.
Problemet er, at i Internet Explorer, så er det ikke altid den loader iframet. Man kan så trykke F5, og så loader den iframet.
Endvidere, hvis man trykker på et link fra denne side, og så bruger tilbage knappen i Internet Explorer, så er det heller ikke altid at iframet bliver vist.
Jeg har tæsket siden igennem i Firefox, og har slet ikke kunnet fremprovokere denne fejl.

Er der nogen der har en ide til, hvad fejlen kan være?
Avatar billede olebole Juniormester
17. oktober 2006 - 15:49 #1
<ole>

(I)frames og browserens history-objekt har alle dage været uvenner. Når du bruger en form for frames, skal du tænke på, at hver frame danner et selvstændigt window-objekt - hvorfor frames stort set altid giver rod i Back- og Forward-knapper.

Derudover er det ikke til at sige, hvad der går galt uden at kunne se den relevante kode - og allerhelst et link til siden  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede target Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:58 #2
Siden kan ses på http://elmaxi.e-supplies.dk
Jeg har indtil for ganske nylig brugt resize-funktionen på de to iframes ude til venstre også, men har pillet disse af da disse også har givet ovenstående problemer.
Det ovenstående omtalte iframe kan findes i produktlisterne, som kan findes gennem produkt-menuen til venstre.
Iframet er det frame der lægger over produktlisten, indeholdende produktgrupper.
Avatar billede target Nybegynder
17. oktober 2006 - 16:03 #3
Det er dog også værd at nævne, at hvis jeg fjerner onload (resize funktionen) på iframet, så virker iframet også altid helt uden problemer.
Det er kun når iframet skal resizes det giver problemer.
Avatar billede target Nybegynder
09. januar 2007 - 15:59 #4
Lukker her