Avatar billede overchord Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mere end 3 betingelser: Conditional formatting

Hejsa

Jeg bruger conditional formatting i en rapport til at farvekode linjer betinget af et felts vaerdi.
Problemet er at jeg har 5 forskellige kriterier, og jeg kan kun daekke 4 kriterier ind med den indbyggede conditional formatting (3 kriterier plus defult format). Er der nogen der kender en workaround til conditional formatting naar det bruge fortloebende som i en rapport f.eks?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2006 - 15:14 #1
Du kan enten have 5 forskelligfarvede linjer oveni hinanden og så sætte betingelserne i vba. Eller dele betingelserne op i 2 portioner i vba, dertil hører 2 linjer med 2 conditional formatting på den ene og 3 på den anden. Du kan så arbejde med .visible true/false!~)
Avatar billede mugs Novice
18. oktober 2006 - 16:31 #2
Jeg mener ikke der er en wordaround. Men du kan kode det selv i stil med denne, så du kan have uanede kriterier:

Dim lngRed As Long, lngYellow As Long, lngBlack As Long, lngWhite As Long
lngRed = RGB(255, 0, 0)
lngYellow = RGB(255, 255, 0)
lngBlack = RGB(0, 0, 0)
lngWhite = RGB(255, 255, 255)
If Felt1 > 400 Then
Felt1.ForeColor = lngRed
Felt1.BackColor = lngWhite
Else
Felt1.ForeColor = lngBlack
Felt1.BackColor = lngWhite
End If
Avatar billede overchord Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:24 #3
ok pt bruger jeg bare en tom tekstboks som faar skiftet backcolor. Denne relaterer til individuelle vaerdier i detail sektionen af min rapport, og jeg har lidt problemer med at hente den vaerdi direkte fra koden - jeg gaar ud fra at det skal ligge i rapportens "Open" haendelse, men her kan jeg ikke pege direkte paa vaerdien i et felt :/ Saa jeg er ikke helt sikkert paa hvor jeg kan faa smidt denne kode ind uafhaengigt af om det enten er en kode der skifter farven direkte eller skifter mellem to linjer's visible = true/false. Jeg kan ikke saette boksens Visible attribute i conditional formatting, saa der skal stadig noget kode til et eller andet sted - haaber det giver mening ....
Avatar billede mugs Novice
18. oktober 2006 - 17:35 #4
Jeg bruger koden i Detaljesektionens VedUdskrivning.

Har et eksempel jeg kan sende.
Avatar billede overchord Nybegynder
19. oktober 2006 - 13:15 #5
hej mugs, det ville vaere alle tiders - gider du maile den til rasmussenj snabela marlab.ac.uk?
Virker vedudksrivning haendelsen baade ved print og visning paa skaermen?
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2006 - 13:56 #6
Hej
Den fungerer både på printer og skærm. Jeg skal lige hjem fra arbejde, så kommer den.
Avatar billede mugs Novice
19. oktober 2006 - 14:13 #7
Testdb sendt. Havde den alligevel med på arbejde.
Avatar billede overchord Nybegynder
19. oktober 2006 - 14:16 #8
Jeg takker mang gange og giver point til begge, omend en god sjat mere til mugs for den fyldestgoerende hjaelp.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2006 - 14:33 #9
Mugs's løsning var langt den flotteste!~)