Avatar billede andersdp Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:11 Der er 7 kommentarer

Include fil fra andet domæne

Jeg er php udvikler, og har derved adgang til at inkludere filer fra andre domæner via php's include funktion.

Kan noget tilsvarende ikke lade sig gøre med asp?
Avatar billede madeindk Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:21 #1
Du kan prøve med:

<script src="http://ditdomene.dk/dinfil.asp"></script>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:38 #2
Dette er ASP ...
Avatar billede andersdp Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:38 #3
Filen skal inkluderes i body og ikke via javascript i headeren.

Kan man ikke inkludere en .htm fil fra et andet domæne via asp?
SSI duer ikke, da det ikke kan inkludere fra andre domæner...
Avatar billede andersdp Nybegynder
18. oktober 2006 - 17:39 #4
Via php gør man blot sådan:

<?php include("http://www.domæne.dk/fil.htm");?>
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
19. oktober 2006 - 09:20 #5
Well.... i asp includer du sådan her
    <!--#include file="fil.asp"--> ( HUSK at dette skal gøres i html koden og IKKE asp koden )

Jeg skal dog ikke kunne sige om det kan lade sig gøre på kryds af domainer.
( Min viden indenfor asp er lidt begrænset da jeg også selv er PHP udvikler )
Avatar billede andersdp Nybegynder
19. oktober 2006 - 09:30 #6
Det er faktisk SSI (server side include), som ikke kan inkludere på tværs af domæner.

Jeg er selv faldet over aspHTTP (http://www.html.dk/scripts/asp/00008/), men det kan da ikke passe at der på 5 år ikke er sket en udvikling? (IE7 tog selvfølgelig den tid...)
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
19. oktober 2006 - 11:38 #7
skal ikke kunne sige det..... som sagt så gør jeg ikke så meget i asp.

men skulle ikke undre mig at microsnøft har lagt alt vægten i .NET