19. oktober 2006 - 16:30Der er
4 kommentarer og 1 løsning
mails forsvinder
Hej
vi har på mit arbejde en exchange small business server. En medarbejder oplever, at mails, der sendes til ham fra 2 forskellige afsendere ikke modtages. afsenderen får heller ikke noget svar om, at emailen ikke er kommet frem. De fleste kan godt sende til ham.
Har i en idé om hvor vi skal starte med at fejlsøge på dette? eller hvad man kan gøre?
tjoo... Det som jeg altid tjekker, er at han kan sende og modtage fra andre (ekstern og internt). Når dette først er verificeret, så siger jeg til brugeren at han bedes få afsender til at sende en almindelig mail til ham (altså uden vedhæftning mv.). Hvis den går igennem så er det regel fordi at den vedhæftet fil blokker p.g.a. størrelse, eller andre ting. Kommer den ikke igennem, så tjek: - Din Exchange log - Din AntiVirus som du har kørende på Exchangen - Dit Spamfilter Hvis intet usædvanligt er at se, så bed afsender om at kontakte sin systemadministrator, da det også sagtens kan være afsenderens netværk som blokker for nogle ting. Kort sagt, så hvis intet usædvanligt er at se på dit netværk, tjaa så er udelukkelsesmetoden at fejlen så ikke stammer herfra... Håber du kommer lidt videre i projektet...
det underlige er, at der ikke er noget systematik i det. De 2 tilfælde, hvor han ikke kan modtage mails er fra en intern (en anden bruger på vores server) samt fra en ekstern. Der har ikke været nogen attachments i de mails, og de landende heller ikke i spamfilteret. jeg forsøger at tjekke loggen i morgen
Hovsa, glemte lige at sige, at du også skal huske at tjekke brugerens Outlook regler. Det ville ikke være første gang, at jeg oplever en bruger, som har "fuc..." op i regler mv... Go' fejlsøgning...
LOL, tjaa så lærte du i det mindste at fejlsøge ;-)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.