Avatar billede elav Nybegynder
24. oktober 2006 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenkobling af headphone-out(diktafon) til mic-in (pc)

Hejsa,

Hvordan sammenkobler man headphone out på en diktafon, med mic-in på en pc.

Det er vel hverken samme spænding og opkobling?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
24. oktober 2006 - 13:58 #1
det vil være *meget* smartere at benytte line ind indgangen, en mic indgang er mange gange lavere i signal styrke
Avatar billede Beach Mester
25. oktober 2006 - 02:13 #2
Tja... Som niels hansen skriver, så skal du bruge line-in stikket på computeren. På flere og flere bundkort er det i dag det samme stik som mic-in (som regl markeret med rød) -stikket og i softwaren på computeren du skal fortælle lydkortet at det er et liniesignal du har tilsluttet.

Problemet kan være at det mini-jack stik du har på din diktafon er af størrelsen 2,5mm mens det i computeren er på 3,5mm. Her skal du altså bruge en converter--->
http://av-connection.com/?PNo=AV-JJ1-XXX&PVer=0
Varenummer: AV-JJ1XXX AV-advance Mini-MicroJack Stereo Audio kabel (3.5 mm. Jack han - 2.5 mm. Jack han)
Hvis det "bare" er 3,5mm jack i diktafonen køber du bare et helt alm. 3,5mm han/han kabel og tilslutter.

Mht. spænding / opkobling (?) så er der ingen problemer, du skal bare starte med at afspille på diktafonen på meget lav styrke og stille og roligt skruge op til du får et fornuftigt signal at optage på:-)

//Beach
Avatar billede elav Nybegynder
27. oktober 2006 - 19:29 #3
Jeg har kun mic-in (det er en bærbar)

Men du mener ikke det betyder noget alligevel?
Avatar billede Beach Mester
28. oktober 2006 - 12:58 #4
Hvilket lydkort er der på MB i maskinen? Eller på en anden måde... Hvilken Blærbar har du?

//Beach