Avatar billede cobain79 Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:32 Der er 6 kommentarer

hvilken processor til socket 478 bundkort

Hej min gamle p4 2,8 GHz er lige stået af for noget tid siden, så jeg skal have en ny.

Jeg har kigget på edbpriser.dk og har søgt på socket 478 og bushastighed 800MHz. en cpu på 2,8GHz er fint til mig med mindre i har andre forslag.

jeg har fundet følgende to:
1/) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=37645

2) http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=122617

Jeg vil høre hvad forskellen er udover prisen og hvad i synes jeg skal købe og hvorfor? Og om de begge passer med mit bundkort?
Hvis i har andre forslag så giv endelig besked.

Jeg har valgt at den ikke skal være alt for dyr da jeg inden for en overskuelig fremtid vil investere i de nye core 2 duo.

Mit bundkort er ASUS P4GPL-X

Er der i øvrigt udsigter på faldende priser hvis jeg ex venter en måned?

på forhånd tak Cobain
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2006 - 22:45 #1
erdet ikke samme CPU bare med og uden koeler ?
Avatar billede adema Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:02 #2
hvis du ikke skal køre de nyeste tungeste programmer/spil er den 2,8'er rigelig.

jeg vil ikke mene at priserne falder meget da den socket du har der er ved at være uddateret. mener faktisk heller ikke at de laver processore til den socket mere.

og forresten, køb den med boxkøler. prisen er næsten den samme.
Avatar billede john.doe Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:45 #3
denne kunne være et godt alternativ
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=179155
Avatar billede cobain79 Nybegynder
25. oktober 2006 - 11:13 #4
Så har jeg købt den uden køler, jeg har selv for noget tid siden købt en ordentlig køler.
til adema smid lige et svar og du får points
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2006 - 13:12 #5
en Core Duo til socket 478 ? er det rigtigt eller en fejl hos www.edbpriser.dk ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2007 - 19:49 #6
cobain79> læg et svar og tag point selv - adema svarer ikke...