Avatar billede gadebarnet Nybegynder
25. oktober 2006 - 11:21 Der er 2 kommentarer

4 sprog i samme form

Jeg har en form.

der er 4 input felter.

dansk
engelsk
russisk
spansk

Hvordan encoder jeg hver felt når jeg requester det, så det har den rigtige tekst?

Russisk: группа изделия bliver til ãðóïïà èçäåëèÿ når det kommer ind i databasen
Avatar billede euhp Nybegynder
25. oktober 2006 - 16:28 #1
Det er fordi du ikke bruger kyrillisk tegnsæt (som er Unicode)...
men i sitets global.asa bør du også bruge session.lcid til at matche brugerens foretrukne sprog (ellers vil din IIS ikke tegnfortolke korrekt).
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
25. oktober 2006 - 16:55 #2
det er jeg med på.

Det er heller ikke mit problem.

Når jeg skal have teksten IND i et request går det meget meget galt...