Avatar billede lund_dk Praktikant
25. oktober 2006 - 19:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

nedtælling

hej

jeg har en auktionside hvor jeg har en liste med aktive auktioner.
Skal så på side have en "live" nedtælling på dage, timer,minutter & sekunder.

Skal som sagt have flere på samme side, så skal være en hvor jeg kan definere med et ID
Avatar billede elkrog Nybegynder
25. oktober 2006 - 20:12 #1
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2006 - 00:26 #2
Eller prøv at kigge på mine Date-udvidelser: http://roenving.users.whitehat.dk/date/roenvingDate.html, hvor der bare skal oprettes et Date-objekt for hver nedtælling (og kaldes til f.eks. DateObject.age(0,0,6,1); !-)
Avatar billede lund_dk Praktikant
26. oktober 2006 - 09:49 #3
Jeg fandt denne her efter laaaaaaaang tid søgning..

<script type="text/javascript">

/***********************************************
* Dynamic Countdown script- © Dynamic Drive (http://www.dynamicdrive.com)
* This notice MUST stay intact for legal use
* Visit http://www.dynamicdrive.com/ for this script and 100s more.
***********************************************/

function cdtime(container, targetdate){
if (!document.getElementById || !document.getElementById(container)) return
this.container=document.getElementById(container)
this.currentTime=new Date()
this.targetdate=new Date(targetdate)
this.timesup=false
this.updateTime()
}

cdtime.prototype.updateTime=function(){
var thisobj=this
this.currentTime.setSeconds(this.currentTime.getSeconds()+1)
setTimeout(function(){thisobj.updateTime()}, 1000) //update time every second
}

cdtime.prototype.displaycountdown=function(baseunit, functionref){
this.baseunit=baseunit
this.formatresults=functionref
this.showresults()
}

cdtime.prototype.showresults=function(){
var thisobj=this

var timediff=(this.targetdate-this.currentTime)/1000 //difference btw target date and current date, in seconds
if (timediff<0){ //if time is up
this.timesup=true
this.container.innerHTML=this.formatresults()
return
}
var oneMinute=60 //minute unit in seconds
var oneHour=60*60 //hour unit in seconds
var oneDay=60*60*24 //day unit in seconds
var dayfield=Math.floor(timediff/oneDay)
var hourfield=Math.floor((timediff-dayfield*oneDay)/oneHour)
var minutefield=Math.floor((timediff-dayfield*oneDay-hourfield*oneHour)/oneMinute)
var secondfield=Math.floor((timediff-dayfield*oneDay-hourfield*oneHour-minutefield*oneMinute))
if (this.baseunit=="hours"){ //if base unit is hours, set "hourfield" to be topmost level
hourfield=dayfield*24+hourfield
dayfield="n/a"
}
else if (this.baseunit=="minutes"){ //if base unit is minutes, set "minutefield" to be topmost level
minutefield=dayfield*24*60+hourfield*60+minutefield
dayfield=hourfield="n/a"
}
else if (this.baseunit=="seconds"){ //if base unit is seconds, set "secondfield" to be topmost level
var secondfield=timediff
dayfield=hourfield=minutefield="n/a"
}
this.container.innerHTML=this.formatresults(dayfield, hourfield, minutefield, secondfield)
setTimeout(function(){thisobj.showresults()}, 1000) //update results every second
}

/////CUSTOM FORMAT OUTPUT FUNCTIONS BELOW//////////////////////////////

//Create your own custom format function to pass into cdtime.displaycountdown()
//Use arguments[0] to access "Days" left
//Use arguments[1] to access "Hours" left
//Use arguments[2] to access "Minutes" left
//Use arguments[3] to access "Seconds" left

//The values of these arguments may change depending on the "baseunit" parameter of cdtime.displaycountdown()
//For example, if "baseunit" is set to "hours", arguments[0] becomes meaningless and contains "n/a"
//For example, if "baseunit" is set to "minutes", arguments[0] and arguments[1] become meaningless etc

function formatresults(){
if (this.timesup==false){//if target date/time not yet met
var displaystring=arguments[0]+" dage "+arguments[1]+" timer<br/>"+arguments[2]+" minutter "+arguments[3]+" sekunder"
}
else{ //else if target date/time met
var displaystring="Auktionen er slut"
}
return displaystring
}

</script>

<div id="countdowncontainer1"></div>
<script type="text/javascript">
var futuredate=new cdtime("countdowncontainer1", "October 30, 2006 13:19:50")
futuredate.displaycountdown("days", formatresults)
</script>