Avatar billede fotomand Nybegynder
29. oktober 2006 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Preloader- der styrer hvilke frames der preloader

I nøden søger jeg hjælp :-)

Har fundet ud af hvordan en preloader virker=generelt loader den hele filmen før den afspilles... men:
hvad nu hvis jeg har en side med eks. to knapper der henholdsvis referere til frames 45-55 og 80-100 og brugeren så trykker på den der gælder til de 80-100.. hvordan undgår jeg at loaderen også tager de andre frames med?

1, Kan man definere en preloader både så den begynder at loade hele siden, men samtidig også er klar til at springe frem og "lynloade" visse angivne frames (eks 80-100)?

2, Jeg har en side med en del fotos i serier og vil jo gerne at brugeren kan skøjte frit imellem disse -og samtidig ville det jo være fint såfremt at vedkommende også kan se hvor meget der er loadet af fx serie 1 og serie 2 når han/hun "måske" klikker lidt frem og tilbage.

Håber ? er klart nok
Jeg er selv ved at blive ret frustreret :-)

mvh Fotomand
Avatar billede Mads Praktikant
29. oktober 2006 - 13:41 #1
er det bare billeder du vil have vist frem? hvis ja, kan du ikke bare lave thumbnails og så kan brugeren klikke på de enkelte billeder han/hun vil se???
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
29. oktober 2006 - 19:46 #2
Det er en helt anden vej du skal følge fotomand - du skal hente hvert enkelt billede ind dynamisk, når der bliver klikket på en knap (eller thumbnail, som madzen89 også foreslår). Prøv at kigge på kommandoen loadMovie() i Flash' indbyggede hjælp.
Avatar billede fotomand Nybegynder
09. november 2006 - 13:05 #3
Sorry folkens jeg ikke har kommenteret her før nu, men har været væk i at lave min hjemmeside :-)
Desværre synes jeg jo ikke jeg har fået hjælp til mit ? - ovennævnte er også fint nok men løser ikke mit problem, desværre.

Mvh Fotomand
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
09. november 2006 - 16:08 #4
Jamen, selv tak da. Som jeg netop skrev, så er det dynamisk load af billeder du skal kigge på - det er det eneste rigtige i dette tilfælde. Men, anyway - held og lykke med dit website og hvilken løsning du nu vælger.