Avatar billede desperado Nybegynder
03. november 2006 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af wireless routher der kan priortere VoIP.

Jeg skal have noget input med erfaringer på trådløse-routere, og er erfaring med VoIP, igennem denne.

Status lige nu er at jeg har en Zyxel G-2000 Routher med en VoIP box tilsluttet netværket. routheren er sat til at priortere VoIP trafik, men det sker ikke. Hvis en på netværket åbner en hjemmeside hakker samtalen med det samme.
forbindelsen til internet er 4096/512 Kbit.

Jeg er åben for forslag til model og evt type, et krav er dog at den skal have SW indbygget.

Fyr løs.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. november 2006 - 17:48 #1
Måske kan du finde hjælp på dette link.

https://www.musimi.dk/index.php/forum/viewPost/4414

vh

Jan
Avatar billede desperado Nybegynder
03. november 2006 - 17:58 #2
-> Jacla,
Rigtigt, han beskriver at han sætter en Firewall op til at priortere trafikken, så de udfald en evt email client laver eller IE foretager sig bliver stoppet..

Prisen for en Zywall 35 er 5500 + mons ..
Avatar billede coderdk Praktikant
03. november 2006 - 18:02 #3
En Linksys WRT54G kan, dog med en custom-firmware. Routeren koster under 500,-
Avatar billede desperado Nybegynder
29. januar 2007 - 21:13 #4
Ja, nu har jeg investeret i en

D-Link Wireless 108G QoS DI-724GU Gigabit Office Router
Og er rigtig godt tilfreds, kan anbefales