Avatar billede ferro Nybegynder
04. november 2006 - 14:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows fryder ved boot up screen

Jeg har et problem med en Fujitsu Siemens Amilo A 7620.

Den fryser under opstart ved Windows logo billedet. Den blå bar stopper med at loade.

Den kan godt starte op i fejlsikret tilstand, men ikke fejlsikret tilstand med netværk.

Ting der er forsøgt:

Geninstallation af Windows
Default CMOS settings
Deaktivering af Tjenester og Startup i MSconfig
Harddisktest og RAMtest - ingen fejl fundet
Installation af chipset drivers under fejlsikret tilstand
Deaktivering af netværkskort i enhedshåndtering

Noget siger mig at det har noget med netværkskortet at gøre, da PC'en heller ikke vil starte op i fejlsikret tilstand med netværk, men det er forsøgt slået fra inde i Windows og det er ikke muligt at slå det fra i BIOS.

Hvis der er nogen der har flere ideer end jeg har, vil de blive taget varmt imod.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 17:04 #1
Vil den starte op hvis du fjerner netkablet??
Avatar billede ferro Nybegynder
04. november 2006 - 17:37 #2
Der er ikke sat noget netkabel i :)
Avatar billede ferro Nybegynder
04. november 2006 - 17:38 #3
*** Der skulle selvfølgelig have stået "fryser" i overskriften.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 18:10 #4
Måske ikke det kvikkeste bud, men prøv at downloade og brænde INSERT http://www.inside-security.de/insert_en.html - det er en live-cd på bare 50 mb, hvis du kan gå på nettet med den kan vi li`som udelukke fysiske årsager - insert skal brændes som et bootimage
Avatar billede ferro Nybegynder
04. november 2006 - 19:01 #5
Jeg kunne godt komme på nettet med den Live CD. Andre bud?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 19:04 #6
Så ved vi at det rent fysiske er i orden, jeg tænker
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2006 - 19:06 #7
Igen et mindre kvik bud - har du prøvet at køre en "chkdsk /r /p" fra genoprettelseskonsollen på din XP-skive
Avatar billede ferro Nybegynder
04. november 2006 - 19:34 #8
Mit bud er også begyndt at hælde til at det må være harddisken der er noget galt med. Jeg mener - med denne live cd kan vi se at alt virker, bortset fra harddisken, da den ikke er i brug. Jeg har dog kørt en harddisktest med UBCD og den fandt intet. Men jeg vil da prøve at køre en checkdisk. Alternativt har jeg en anden 2.5" disk jeg kunne prøve at installere windows på.
Avatar billede ferro Nybegynder
05. november 2006 - 16:10 #9
Nu har jeg prøvet at installere på en anden harddisk og den gør det stadig. Så er der jo næsten kun grafikkortet tilbage. Jeg aner ikke om man kan teste det på nogen måde. Det er bare heller ikke logisk at det skulle være det.
Avatar billede ferro Nybegynder
24. marts 2008 - 13:33 #10
Lukkes.