Avatar billede xrenegade Nybegynder
06. november 2006 - 20:16 Der er 3 kommentarer

Installation af MAPLE 10

Jeg har på mit studie købt en cd med MAPLE 10 som jeg ønsker at installere i linux.

når jeg er i /media/cdrom og skriver ./installLinuxSU får jeg følgende fejlmeddelelse:

Preparing to install...
Extracting the JRE from the installer archive...
Unpacking the JRE...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...
nawk: error while loading shared libraries: libm.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
dirname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
/bin/ls: error while loading shared libraries: librt.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
basename: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
dirname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
basename: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
hostname: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory

Launching installer...

grep: error while loading shared libraries: libc.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory
/tmp/install.dir.5534/Linux/resource/jre/bin/java: error while loading shared libraries: libpthread.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Nogen der umiddelbart ved hvad jeg kan gøre??

På forhånd tak :)
Avatar billede xrenegade Nybegynder
06. november 2006 - 20:22 #1
Må hellere lige huske og sige jeg bruger Kubuntu :)
Avatar billede langbein Nybegynder
07. november 2006 - 00:56 #2
Mon du ikke må skifte over til en Linuxdistro som er iht requirements:
http://www.maplesoft.com/products/maple/systemreq/
Avatar billede langbein Nybegynder
07. november 2006 - 00:58 #3
Nyeeste Centos bør vel også fungere som en RedHat erstatning.