Avatar billede kedeligmand Nybegynder
20. maj 2001 - 21:03 Der er 8 kommentarer og
10 løsninger

Konstruktiv kritik

Jeg kunne godt tænke mig noget respons på følgende side: http://koebmanden.tripod.com/
Siden er IKKE færdigudviklet - så du vil støde på et par døde links/tomme sider.

(Siden er lavet til \"Specialkøbmanden\" som ligger inde i KBH.)

der er 25 point til hver af de første 10 mennesker som svarer på flg. spm:(behøver ikke tage mere end en ca.5-10 min alt i alt :-))

1.Hvad er dit første indtryk af hjemmesiden?

2.Hvordan tror du, at den fysiske forretning ser ud?(at dømme ud fra hjemmesiden her)

3.Hvad synes du om sidens brugervenlighed (eller mangel på samme)?

4.Hvad var det første, helt exact, du tænkte på - du kunne finde under punktet \"kaffe\" ?

5.Hvad finder du positivt ved hjemmesiden?

6.og tilsvarende - hvad finder du negativt ved hjemmesiden.

7.Er der i det hele taget noget information du savner ved hjemmesiden?

På forhånd tak.

p.s indkøbskurven virker kun delvist - du kan kun bestille de første par \"kaffer\" :-)
Avatar billede thomasolsen Nybegynder
20. maj 2001 - 21:09 #1
1: flot layout
2:hyggelig
3:Meget Brugervenlig
4:Lyst til en kop kaffe
5:overskulig
6:den fejl der kommer når man åbner den.
7:hvor ligger butiken

Thomas
Avatar billede djens Nybegynder
20. maj 2001 - 21:09 #2
1. Farven falder mig ikke ind, og så kan jeg ikke se hvad der er så specielt ved Kaffe... Ellers er designet da godt nok.. Desuden møder man en scriptfejl, og det er ikke godt..
2. Det bliver svært, for der er megen konkurrence!!!
3. Den kunne have været bedre...
4.Merrild Kaffe...
5. Designet er fedt nok...
6. Farven og det du handler med...
7. Nej, egentlig ikke...
Avatar billede netsrac Praktikant
20. maj 2001 - 21:10 #3
1) Første indtryk var okay, da den så var næsten færdig med at loade fik jeg en javascriptfejl så røg du fra 9 til 03.

2) En gammel forretning, med vin i vinduet osv, lidt som en gammel købmand.

3) Teksten er nem at læse, men siden virker lidt dyster.

4) Speciel lavet kaffe med den helt rigtige aroma (Men hvad ved jeg om det, COLA!)

5) %

6) %

7) Hvor ligger den biks ? Kan ikke finde nogen adresse ?
Avatar billede rockman Nybegynder
20. maj 2001 - 21:17 #4
Jeg skriver til dig hvad jeg mener efterhånden som jeg udforsker din side og tag dig ikke af evt stavefejl... :-)

1. Der kom et banner lige med det samme jeg åbnede mit browser vindue. Det irriterer mig og jeg føler mig generet over det. Er det noget som skal blive der?
2. Sidens grafik er ufattelig langsom. Jeg har ventet meget længe og det mangler stdig 21 elementer. Desuden er den kommet op med en script fejl, jeg ved ikke om det kan være min browsers skyld, men du kan jo lige checke det. (linie 31, tegn 1)
3. Jeg har lige brugt et link. Når man hoder musen henover det skal det ikke skifte til en ulæselig farve. Det må du have endret den lyse farve duer ikke...Svartiden på linket var meget lang, men det kan jo være sevrerens skyld siden du ikke har meget grafik på den side...
4. Jeg ved godt at den ikke holder i netscape, men brug lige lidt stylesheet til de bokse ved bestillingen. De setr altså klodsede ud i de rolige brune farver.

Jeg kunne godt fortsette men det er vist mest gentagelser. Mit indtryk. Nydeligt design. En der har styr på det. EN forretning som jeg gerne vil handle i fordi de har formået at lave en hyggelig internetbutik (det sker ikke så tit). Hvis butikken virker er det en af de bedste.

Det første jeg forventede under punktet kaffe, var en liste over de kaffer man kan købe.

Mit generelle indtryk. Utrolig pæn og stilfuld, men meeeeeeeget langsom.

Held og lykke
morten dyrekilde

11@13

Avatar billede dr_gamma Nybegynder
20. maj 2001 - 21:30 #5
1)Øko-retro butik med fokus på de gamle dyder!
2)lille brun butik der lugter af chokolade og kaffe, med en rødhåret ekspritice med brune øjne.
3)ok, ville have foretrukket indkøbssedlen til højre.
4)billeder af bønner og kvali-beskrivelser.
5)Brunt
6)tripod....reklamebanneret...
7)Hvor ligger skidtet, eller hvem står bag? -et brunt øko-billede af de lykkelige indehavere ville give mere....tryghed!!!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
20. maj 2001 - 21:30 #6
Giga brøler...!!!!

Det var endnu en ups til min liste!!!

Det var altså mig der svarede og ikke rockman. Han fatter ingenting!

Som i ser er der også skrevet under i morten dyrekilde

Ked af forvirringen - og det er ikke første gang.
Avatar billede kedeligmand Nybegynder
20. maj 2001 - 21:32 #7
Er glad for alle svarene indtil videre... (i skal nok få jeres point :-)).

Men jeg ville MEGET gerne have lidt længere kommentarer til hvert punkt - i stil med eks. \"rockman\'s\" svar.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
20. maj 2001 - 21:45 #8
Brugervenligheden:

Jeg kan lide din side. Den er da enkel og den leverer et budskab som kun få forstår det. Dertil kommer at den også har et budskab - det er heller ikke alle der kan prale af det... :-)

Hvis det stod til mig blev \"sedlen\" til højre lidt bredere og som sagt så skal \"A:hover\" gøres til en mørkere og ikke lysere farve.

Når du nu er igang med stylesheet så kan du ligeså godt fikse de der tekstbokse så de falder i med stilen...

Har du checket hvad det var for en fejl jeg nævnte? - hvilken fed effekt er jeg gået glip af?

Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
20. maj 2001 - 21:49 #9
Jeg ved ikke om du kender sømods bolcher i københavn? - jeg tænker på din butik på samme måde. Sådan en gammel butik som holder fast ved de gamle traditioner på en eller adnen måde opg netop på den måde overlever ved at have et ry.

Der ligger også i københavn en rigtig god the forretning som jeg har købt en del the i. Det kunne sagtens være den, men jeg kan ikk huske hvad den hedder (noget orientialsk, men jeg...)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
20. maj 2001 - 22:07 #10
jeg ved vist i øvrigt godt hva ddet er for en fejl... parent.basket... det må være indkøbskurven som du også nævnte med fejl...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. maj 2001 - 23:09 #11
Siden ser ens ud i min IE 5.5 og Netscape 4.73 og 6.01. Lækkert!!

Siden ligner det jeg ville forbinde med kaffe/te og chokolade.

Nogle småsager:

javaScript fejl i IE av min arm. Kommer én mere hvis man trykker på \"Bestilling\" - \"Items er ikke defineret\"

På Bestillingssiden bør du lave en formmail af en slags. Som det er nu får jeg smidt Outlook i hovedet. *ss*

Går man ind på \"te\" i Netscape 4.73 kan man ikke vælge antallet af gram i en dropdown. Den forsvinder nemlig og teksten står tilbage.

Hvis jeg søger på \"kaffe\" får jeg kun linket til \"kaffesiden\" og ingen link til dine sider om kaffe. I øvrigt virker linket heller ikke.

Forholdsvis lang loadetid - Det kan dog skyldes at siden ligger hos tripod.

/Nikolaj
Avatar billede xzxzx Nybegynder
21. maj 2001 - 12:26 #12
Jeg tror den ligner en gammel klasiks købmand butik fra efter krigen :-)!
Avatar billede zteven Nybegynder
21. maj 2001 - 15:33 #13
1. Godt første håndsindtryk - flot ensformig stil. Forholdsvis hurtig load tid. Kunne være bedre

2. Jeg tror den ligger i et træhus fuld af stil og klasse. Fra 1800 tallet.

3. Da menuen i siden skulle loade fik jeg en fejl. Ellers er brugervenligheden fin

4. Special kaffe. Umalet kaffe.

5. Dens stil og klasse

6. AT jeg fik en fejl ved venstre menu

7. Nej ikke specielt.
Avatar billede fomse Nybegynder
22. maj 2001 - 16:10 #14
1. Stilren, utrolig flot
2. En god gammeldags købmandsforretning
3. Loader for langsomt.
4. hmmm kaffe
5. Der er en god harmoni mellem farver, biller og tekst.
6. Javascriptfejl i starten
7. Hvor ligger butiken?

Vurdering: 10@13 Et ganske godt stykke arbejde

Fomse:-)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
22. maj 2001 - 18:45 #15
1.Flot, kunne godt tænke mig at hele siden havde samme bgcolor, jeg vil også sige ar forsiden har en unødvendig scroolbar!

2.Gammel købmands butik fra før krigen!

3.Langsom at hente, lidt svært at se hvad der står i menu punkterne, men kun lidt!

4.Kakao & Kaffe bønner, og det billede af den neger pige, de har nede på biblioteket (du kan sikkert ikke bruge det til nået, men spurgte selv)

5.Et nyt design, som ikke ligner alle de andre hjemmesider.

6.At bgcolor ikke er den samme på hele siden + dum PopUp.

7. Et billede af butiken + hvor den er!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juli 2001 - 16:55 #16
Konstruktiv lukning.
Avatar billede kedeligmand Nybegynder
21. juli 2001 - 07:19 #17
beklager den sene lukning!
Utilgiveligt! intet mindre.

Avatar billede rockman Nybegynder
22. juli 2001 - 22:07 #18
jeg skulle ikke have haft point her... Det har morten også skrevet ovenfor.