Avatar billede tuidoi Nybegynder
10. november 2006 - 18:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

- ms til Spillecomputer ?

Hej

Hvad er det mest optimale antal milisekunder til en spille computer? jeg spiller Hovedsageligt Counter-Strike 1.6 samt Source og Battlefield engang imellem. lige nu kører jeg med en CRT skærm, men skal til at købe mig en TFT skærm nu..
Jeg har luret prisserne lidt og dem med 8ms er selvølgelig billigere end dem med 5ms og 2ms..
mit spørgsmål er så kan man sagtens spille CS og BF med en skærm på 8ms eller vil det ikke være optimalt?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
10. november 2006 - 18:57 #1
Det er ikke optimalt. Hvis du er vant til CRT vil du kunne mærke forskel. Jeg vil anbefale 2.ms- evt. 5 pga. prisen.

Denne er fin til prisen: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241394
Avatar billede tuidoi Nybegynder
10. november 2006 - 23:24 #2
Hvordan forskel vil jeg mærke? er det sådan at det vil lagge eller hvordan vil det vise sig?

jeg har kigget lidt på en med følgende specifikationer:

Bildförhållande    5:4
Färgdjup (per kanal)      8  bitar
Kontrast      500  : 1
Ljusstyrka    300  cd/m²
Max upplösning    1440x900
Responstid    8  ms

Er dette godt eller dårligt ? og kan det gå an eller er det helt hen i vejret?
Avatar billede pixar13 Nybegynder
11. november 2006 - 00:13 #3
Jeg ville klart vælge denne: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=143003
Fik den selv i konfirmationsgave, og det var bestemt en af de bedre gaver. Fantastisk billede, og 3 ms. Personligt ville jeg ikke vælge 19 tommer. JEG syntes billedet bliver en anelse for stort - jeg foretrækker 17 tommer.

MVH
Pixar13
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
11. november 2006 - 00:17 #4
Jeg vil mene, at du risikere at det lagger hvis du vælger 8 ms. som Pixar siger, så skal man helst ned under 5, gerne 2....
Avatar billede rangerbs Nybegynder
13. november 2006 - 19:22 #5
Jeg mener at i er alt alt for sarte.. sidder selv med en skærm med de samme specifikationer, som du skriver med de 8ms. Jeg synes at den er helt perfekt at spille på.. køre de sværeste spil i øjeblikket og hvis man søger rundt omkring på forskellige gamer-forums og læser diverse tests..
Så er der en regel som går igen og det er under 12ms.. 12 er måske i overkanten, men 8ms er rigtig godt.. alt andet kan kun være et spm. om penge og luxus :)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
16. november 2006 - 14:52 #6
Har du fundet ud af, hvad du vil vælge? :)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
21. november 2006 - 20:05 #7
Hej alle sammen som afslutning på spørgsmålet skal det siges at jeg købte skærmen og den fungere perfekt, så tak for hjælpen rangerbs.. det må være et spørgsmål om luksus og om hvor mange penge man gider at give for blær når det også virker fint med HELE ;) 8ms.. hehe..