Avatar billede flemming-s Nybegynder
12. november 2006 - 12:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Metode til at finde personer ard. /tlf nr

Hvordan finder man nemest og bedst personers ard./tlf nr når man kun har deres navn.

Det er i forbindelse med et skole jubilærum.

At finde eks 'Peder Hansen' via de gule sider giver for mange resultager :o)
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. november 2006 - 12:57 #1
Det eneste jeg kan komme i tanke om, er at søge efter navnet på en der kender eller er i familie med denne "Peder Hansen", gerne en med et mere specielt navn.
Avatar billede mtj Nybegynder
12. november 2006 - 15:03 #2
hvis du har en tidligere adresse, har jeg selv gjort det at jeg har taget kontakt("personlig") til folkeregisteret, da jeg skulle finde en person og tog al den information jeg havde med, på personen, hvor de hjalp mig, kan ikke huskede hvad det kosterde("og det skal lige siges at personen jeg ledte efter var et familie medlem og havde ikke skjult adresse")
Avatar billede flemming-s Nybegynder
12. november 2006 - 22:19 #3
Det drejer sig om flere hundrede personer så at give 50.- pr person ved folkeregistret er ikke løsningen :o)
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. november 2006 - 22:29 #4
Flere hundrede? Så ville jeg nok spørge alle dem jeg fik fat i om de kendte numrene på nogle af de andre, hvis det er en mulighed.. derefter prøve de gule sider, og så se hvor mange der er tilbage til sidst.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
12. november 2006 - 23:01 #5
Let er det ikke, det drejer sig for det meste om personer der ikke har haft kontakt med hinaden i over 20 år.

Jeg havde nok håbed at der var en metode a la slægtsforsking (hvor jeg tror men ikke ved!!) at der er en metode til at finde personer.

Det tæteste jeg selv kan se løsingen er at en enket fra en given hold kender en anden der så igen osv. men det er jo vildt tidskrævende
Avatar billede old-faithful Praktikant
12. november 2006 - 23:23 #6
Tidskrævende ja, men Internettet kan måske hjælpe. Du kunne sende emails til dem du kender og så vedlægge en liste over dem du stadig søger og bede folk der har disse adresser om at sende dig adresserne.

Nu ved jeg ikke hvilke slags hold der er tale om, men der findes måske nogle "gamle elever" foreninger eller lignende som kan hjælpe dig.

Ellers er det vel bare at starte med de mest specielle navne først, og så søge i de gule sider (eller alternativt på Google; mange har jo et sted på nettet nu om dage).
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. januar 2007 - 20:57 #7
Fandt du en løsning?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
24. januar 2007 - 22:33 #8
Tak for at I ville bidrage.
En brugbar løsing fik jeg detsværre ikke :o(