Avatar billede fynbo Nybegynder
13. november 2006 - 13:11 Der er 11 kommentarer

placere div i forhold til table

hej.

jeg har en table som er centreret, ligesom her på eksperten.

i højre side (udenfor tabellen) vil jeg gerne have et skyscraper banner, ligesom på http://ask-alex.jubii.dk/content/jubii/index.php

Hvordan kan jeg få det banner til at komme op ved siden af tabellen, UDEN at det skubber til tabellen. Meningen er at designet skal fylde hele skærmen på en 1024x768 opløsningen og folk med højere opløsning vil se banneret
Avatar billede bgo Nybegynder
13. november 2006 - 13:57 #1
float:left;
Avatar billede fynbo Nybegynder
13. november 2006 - 14:55 #2
http://www.ask-alex.dk/

Se i bunden "banner"

Det skal stå oppe?
Avatar billede jowii Nybegynder
13. november 2006 - 19:46 #3
Kan det ikke floates, som bgo siger?
Avatar billede fynbo Nybegynder
13. november 2006 - 21:32 #4
pt har jeg en

<table align="center"><tr><td>indhold</td></tr></table> samt en <div style="float: right">Banner</div> i bunden
Avatar billede bgo Nybegynder
14. november 2006 - 00:24 #5
nå, jeg kan ikke komme ind på ask-alex lige nu, men umiddelbart ville jeg nok smide tabellen ind i sin egen div, sætte top ens på de to div og bruge float på banner-div'en.
Avatar billede fynbo Nybegynder
14. november 2006 - 10:35 #6
kan du stadig ikke?
Avatar billede fynbo Nybegynder
14. november 2006 - 10:54 #7
kun hvis den div der indeholder tabellen har float:left på også, så virker det.. nogen forslag?
Avatar billede fynbo Nybegynder
14. november 2006 - 11:35 #8
hvis der er float på, så ryger banneret ned i bunden af siden, hvis opløsningen er for lille.. det skal altid stå ved siden af
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 18:51 #9
Det står da som det skal nu?
Den rykker sig ikke i mindre opløsninger.
I hvert fald ikke i min 800*600, og mindre skærmstørrelse kan man snart ikke have :-)
Avatar billede fynbo Nybegynder
14. november 2006 - 18:57 #10
pt er det bare sat op i tables, så selve midten af ask-alex står ikke længere helt centreret. vil gerne have midten 100% centreret og SÅ banneret ude hvor det står nu :)
Avatar billede bgo Nybegynder
15. november 2006 - 19:01 #11
Godt nok ikke det du spørger efter, men du kunne have en tabel med tre kolonner: venstre og højre med samme bredde, højre indeholder banner, venstre er tom, og midten indeholder så dit indhold. Det vil give samme udseende (medmindre du vil have banneret til at følge med når der scrolles ned, i så fald kan jeg i al fald ikke være til hjælp)