Avatar billede kalleballe Nybegynder
14. november 2006 - 15:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

UIScrollBar problem

Hej, - jeg bruger UIScrollBar til at knytte en scrollbar til et text felt.

Jeg vil så gerne have at scrollbaren IKKE bliver stor hvis der næsten ikke skal scrolles og omvendt, - den skal bare beholde en fast størrelse.

Er der nogen der ved hvordan man slår det fra?

vh

KalleBalle
Avatar billede apache999 Nybegynder
14. november 2006 - 22:35 #1
Du kan ikke slå det fra, og grunden til det er, at så opfører scrollbarren sig ikke, som en traditionel UI scrollbar skal opføre sig, hvilket vil medføre, at brugeren kan blive forvirret.

Så hvis du er ude efter en scrollbar, der ikke opfører sig som en traditionel UI scrollbar, skal du selv kode og designe en af slagsen fra bunden.

Du kan dog muligvis hacke dig frem til en scrollbar med en mindre handlestørrelse end normalt ved at skinne din UIscrollbar, men det bliver med 95% garanti noget værre klamp.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
15. november 2006 - 11:29 #2
hehe- jeg har faktisk skinnet min Uiscrollbar, - og min handler er en lille mariehøne og det er jo ikke så fedt hvis den bliver strukket ud bare fordi der ikke skal scrolles så meget.

vh

Kalleballe
Avatar billede tribalroots Nybegynder
15. november 2006 - 18:17 #3
Så må der helst ikke komme nogle situationer hvor der er rigtigt meget content, ellers vil den blive enormt følsom!
Avatar billede kalleballe Nybegynder
16. november 2006 - 09:28 #4
det er ikke noget problem, - for mariehønen scalere ikke, - det er grafikken 'under' maire der bliver større jo mindre tekst der er. Nå, - men jeg går så i gang med at lave en fra grunden ;)
Avatar billede apache999 Nybegynder
16. november 2006 - 10:56 #5
tribalroots -> Ja, det er jo et immanent problem med scrollbarer - selve handleren har en minimumhøjde, men følsomheden bliver ret høj, hvis der er rigtig meget content - så som designere er det vores pligt at sørge for at supplere med en "next page"-agtig funktion, såfremt der er så meget indhold, at følsomheden bliver et problem.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
19. december 2006 - 14:39 #6
luk