Avatar billede davidchristensen Praktikant
14. november 2006 - 15:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Javascript og Flash

Hej eksperter.

Jeg har et problem med at få en knap i en flash til at kommunikere med et javascript på HTML-siden, som .swf'en er embeddet i.

Hvis man skal have et alm. <a>-link til at få det til at virke, så skal man skrive:

<a href="java script:loadintoIframe('myframe', '4.htm')">4</a> - og det virker upåklageligt.

Jeg har så lavet en knap i flash med koden:

on(release) {
    getURL("java script:loadintoIframe('myframe','4.htm')");
}

-og det virker IKKE. Spørgsmålet er nu hvorfor?.. Jeg er ved at blive vanvittig :)

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh David
-

PS.
Jeg har lagt Javascriptet med her (det loader en side ind i en iframe, som giver iframen samme størrelse, som den side man loader ind har):

<script type="text/javascript">

/***********************************************
* IFrame SSI script II- © Dynamic Drive DHTML code library (http://www.dynamicdrive.com)
* Visit DynamicDrive.com for hundreds of original DHTML scripts
* This notice must stay intact for legal use
***********************************************/

//Input the IDs of the IFRAMES you wish to dynamically resize to match its content height:
//Separate each ID with a comma. Examples: ["myframe1", "myframe2"] or ["myframe"] or [] for none:
var iframeids=["myframe"]

//Should script hide iframe from browsers that don't support this script (non IE5+/NS6+ browsers. Recommended):
var iframehide="yes"

var getFFVersion=navigator.userAgent.substring(navigator.userAgent.indexOf("Firefox")).split("/")[1]
var FFextraHeight=parseFloat(getFFVersion)>=0.1? 16 : 0 //extra height in px to add to iframe in FireFox 1.0+ browsers

function resizeCaller() {
var dyniframe=new Array()
for (i=0; i<iframeids.length; i++){
if (document.getElementById)
resizeIframe(iframeids[i])
//reveal iframe for lower end browsers? (see var above):
if ((document.all || document.getElementById) && iframehide=="no"){
var tempobj=document.all? document.all[iframeids[i]] : document.getElementById(iframeids[i])
tempobj.style.display="block"
}

function resizeIframe(frameid){
var currentfr=document.getElementById(frameid)
if (currentfr && !window.opera){
currentfr.style.display="block"
if (currentfr.contentDocument && currentfr.contentDocument.body.offsetHeight) //ns6 syntax
currentfr.height = currentfr.contentDocument.body.offsetHeight+FFextraHeight;
else if (currentfr.Document && currentfr.Document.body.scrollHeight) //ie5+ syntax
currentfr.height = currentfr.Document.body.scrollHeight;
if (currentfr.addEventListener)
currentfr.addEventListener("load", readjustIframe, false)
else if (currentfr.attachEvent){
currentfr.detachEvent("onload", readjustIframe) // Bug fix line
currentfr.attachEvent("onload", readjustIframe)
}

function readjustIframe(loadevt) {
var crossevt=(window.event)? event : loadevt
var iframeroot=(crossevt.currentTarget)? crossevt.currentTarget : crossevt.srcElement
if (iframeroot)
resizeIframe(iframeroot.id);
}

function loadintoIframe(iframeid, url){
if (document.getElementById)
document.getElementById(iframeid).src=url
}

if (window.addEventListener)
window.addEventListener("load", resizeCaller, false)
else if (window.attachEvent)
window.attachEvent("onload", resizeCaller)
else
window.onload=resizeCaller

</script>
Avatar billede apache999 Nybegynder
14. november 2006 - 22:33 #1
Du skal bruge fscommand(). Du kan læse om den i dokumentationen.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
15. november 2006 - 00:11 #2
Jeg fandt selv ud af det - og nej, fscommand dur' heller ;) - men jeg fandt et andet script.