Avatar billede joe_dalton Nybegynder
14. november 2006 - 17:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Compile error. Nothing to do for 'all' HJÆLP!

Hej Experter! :D

Jeg har lige installeret mig en mailserver (XMail) på en SUSE 10.1 og jeg mangler nu at installere et ordenligt spamfilter. Har sådn' set fundet et fint et, men det sletter ikke mails, og er derfor en smule ubrugligt. (Det skal lige siges at jeg ikke er vildt stærk i Linux, men kan sådn nogenlunde finde vej rundt.)

Har så istedet fundet dét her: http://www.henry.it/xmail/xspamc/index.html som hævder at man kan slette spam osv.osv.

Mit problem er, at når jeg henter filerne og skriver 'gmake' under /xspamc/src/ mappen som beskrevet på tidligere link:

"On Unix: just type gmake in the src directory (be sure to have gcc and gmake) and copy xspamc from the bin directory to your installation directory."

Så får jeg dette tilbage:
/var/MailRoot/filters/xspamc/src # gmake
gmake: Nothing to be done for `all'

Hvad betyder det mon?

På forhånd tak

_Kalle

der ligger en MakeFile under /xspamc/src/ lyder:

#
#  XSpamc - Spamassassin filter for Xmail
#  Copyright (C) 2004 2005  Dario Jakopec
#
#  This program is free software; you can redistribute it and/or modify
#  it under the terms of the GNU General Public License as published by
#  the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
#  (at your option) any later version.
#
#  This program is distributed in the hope that it will be useful,
#  but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
#  MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
#  GNU General Public License for more details.
#
#  You should have received a copy of the GNU General Public License
#  along with this program; if not, write to the Free Software
#  Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
#
#  Suggestions, patches and comments are welcome.
#  Dario Jakopec <dario@henry.it>
#
#  Release 0.4.4 - 05/08/2005
#
CC = gcc
LD = gcc
INCLUDE = -I.

CFLAGS = $(INCLUDE) -DUNIX -DLINUX
LDFLAGS =

OUTDIR = bin
SRCDIR = .

XSPAMC_TRGS = $(OUTDIR)/xspamc
XSPAMC_SRCS = $(SRCDIR)/dep.c $(SRCDIR)/libspamc.c $(SRCDIR)/utility.c $(SRCDIR)/xspamc.c
XSPAMC_OBJS = $(OUTDIR)/dep.o $(OUTDIR)/libspamc.o $(OUTDIR)/utility.o $(OUTDIR)/xspamc.o

ALL_TARGETS = $(XSPAMC_TRGS)
ALL_OBJECTS = $(XSPAMC_OBJS)
ALL_SOURCES = $(XSPAMC_SRCS)

$(OUTDIR)/%.o: $(SRCDIR)/%.c
    $(CC) $(CFLAGS) -o $(OUTDIR)/$*.o -c $(SRCDIR)/$*.c

all: $(OUTDIR) $(ALL_TARGETS)

$(XSPAMC_TRGS): $(XSPAMC_OBJS)
    $(LD) $(LDFLAGS) -o $(XSPAMC_TRGS) $(XSPAMC_OBJS)

$(OUTDIR):
    @mkdir $(OUTDIR)

distclean: clean
    @rm -rf $(OUTDIR)

clean:
    @rm -f $(ALL_TARGETS)
    @rm -f $(ALL_OBJECTS)
    @rm -f *~
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2006 - 19:12 #1
Det kunne tyde på den allerede er oversat. Du kan lave en
  gmake clean
og så en
  gmake all
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
14. november 2006 - 19:19 #2
Jeg pröver lige ad...hooov.. så skete der noget..

ns1:/var/MailRoot/filters/xspamc/src # gmake clean
ns1:/var/MailRoot/filters/xspamc/src # gmake all
gcc -I. -DUNIX -DLINUX -o bin/dep.o -c ./dep.c
gcc -I. -DUNIX -DLINUX -o bin/libspamc.o -c ./libspamc.c
gcc -I. -DUNIX -DLINUX -o bin/utility.o -c ./utility.c
gcc -I. -DUNIX -DLINUX -o bin/xspamc.o -c ./xspamc.c
gcc  -o bin/xspamc bin/dep.o bin/libspamc.o bin/utility.o bin/xspamc.o
ns1:/var/MailRoot/filters/xspamc/src #
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
14. november 2006 - 20:20 #3
Perfekt! Det var bare det der skulle til! Smid et svar og du får point! Fantastisk! 1000  tak for hjälpen.. det har fandme drillet det lort! :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. november 2006 - 20:39 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede joe_dalton Nybegynder
21. marts 2007 - 12:03 #5
Fantastisk!
Avatar billede grace45 Nybegynder
22. oktober 2010 - 18:39 #6
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.
JPG (91KB, 336 x 576)