Avatar billede alaflam Nybegynder
18. november 2006 - 13:43 Der er 10 kommentarer

bliv freenlancer (adsense)

hejsa,

jeg har et par hjemmesider som jeg kører som har adsense reklamer på, jeg modtager om månenden omkring de 10.000 kr fra adsense, jeg vil gerne vide om jeg SKAL betale skat af de penge, "hvis jeg skal", hvordan bliver jeg så freelancer og betaler kun 25% af pengene til skat :)

håber nogen kan hjælpe mig :D

mvh
alaflam
Avatar billede compilos Nybegynder
18. november 2006 - 13:53 #1
Du opretter bare din virksomhed hos Skat.dk
Firmaet (dit) vil så kun skulle betale 28 % i skat.
Men hvis du vil hive alle pengene ud af firmaet (så du selv kan bruge dem privat), kommer du til at betale det samme i skat som du faktisk burde betale i skat idag.!
Avatar billede alaflam Nybegynder
18. november 2006 - 14:02 #2
compilos...h jeg vil gerne være selvstændigt (freelancer) jeg har hørt at der er stor fordele ved det end at åbne sin egen firma :)

ved du hvordan man bliver freelancer?
Avatar billede compilos Nybegynder
18. november 2006 - 14:05 #3
Altså - hva´ tænker sådan på !

Er det selve hvordan man skaffer arbejdet ??
Avatar billede alaflam Nybegynder
18. november 2006 - 14:07 #4
jeg har modtaget de sidste 3 måneder omkring 10.000 kr jeg har ikke betalt skat eller andet, så jeg vil kører det lovligt så jeg ikke støder ind i told og skat en dag...

hvis jeg åbner en firma så vil jeg betale de 39% skat, men som min lærer har sagt til os hvis man er freelancer så betaler man KUN 25%... men jeg ved ikke helt hvordan man bliver, og min lærer er flyttet til en anden skole...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2006 - 14:14 #5
Søg efter iværksætter-information i din kommune. De ved hvordan.

Men du skal ikke sætte næsen op efter at kunne betale 25% i skat af din egen "løn" til eget forbrug. Den beskattes selvfølgelig som hos alle andre.
Avatar billede alaflam Nybegynder
18. november 2006 - 14:31 #6
men hvad tror du de vil sige om Google Adsense, da det er reklamer på min hjemmeside som jeg tjener på? det må være noget nyt for dem?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2006 - 14:38 #7
Det kan de sagtens finde ud af på dit lokale iværksætter-kontor. Så nyt er det heller ikke ;)
Avatar billede alaflam Nybegynder
20. november 2006 - 09:16 #8
mange tak :)

i må gerne smide et svar compilos og erik ;D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2006 - 09:17 #9
Nej tak.
Avatar billede compilos Nybegynder
20. november 2006 - 09:35 #10
Nej tak.