Avatar billede latrell Nybegynder
18. november 2006 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente nyheder afhængelig af dato og tid

Hej Eksperter!

Jeg har et nyhedssystem hvor man kan indtaste det tidspunkt hvorpå en nyhed skal publiceres. Tiden skrives i formatet 2006-11-18 14:55:51 og gemmes som datetime i databasen.

Når jeg henter nyhederne var det smarteste jo kun at hente nyheder hvor publiceringsdatoen og tiden var højere end den nuværende dato og tid.

Hvordan kan man lave det i et MySQL udtræk?

På forhånd tak :-)
Avatar billede mccookie Seniormester
18. november 2006 - 15:24 #1
Gem din tid i Unixtime istedet det er noget lettere at arbejde med senere

Ellers noge med

publicdato > curtime og her ville det være lettere for dig at have det konverteret til UNIXtime....
Avatar billede latrell Nybegynder
18. november 2006 - 15:47 #2
Jeg har allerede bygget en del scripts op omkring det andet, så jeg vil helst ikke skifte til Unixtime :-)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
18. november 2006 - 17:14 #3
Du kan sagtens fortsætte med at benytte datatime, det er en ganske fortræffeligt felttype :-)

Du burde kunne sige:

SELECT * FROM nyheder WHERE tid > NOW()
Avatar billede latrell Nybegynder
18. november 2006 - 18:16 #4
Tak gizmo, lige hvad jeg manglede :-)

Smider du et svar
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
18. november 2006 - 21:07 #5
Sure :-)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
18. november 2006 - 21:08 #6
Kig evt. også her i manualen for en masse smarte dato-funktioner der er indbygget i mysql:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html
Avatar billede latrell Nybegynder
18. november 2006 - 23:25 #7
Fedt... tak skal du have :-)